Hej, har tænkt på at købe 7*17 tommer fælge til Vetten. Vil lige høre om det er noget der hjælper på at få bilen til at ligge bedre på vejen. Føler at når jeg kører over 100 km/t at bilen sejler lidt. Vil det hjælpe med andre fælge. Kører nu med de originale 215/70/15. Dækkene ser lidt høje ud.
MVH Johnny #819
17'
-
re:17
........................................................................................
Re: 17'
Hej Johnny
I lighed med Roald vil jeg også sige styretøj. Den med dæk og fælge tror jeg ikke på. Et korrekt opsat styretøj i.e. ';toe in toe out, camber og castervinkel er første prioritet.
Den anden er støddæmpere, er det fire slatne ';cykelpumper'; så skift til f.eks Koni Classic der er justerbare, det synes jeg har været godt.
Den med brede fælge osv gør bare tingene mere følsomme.

-
Hej Johnny
Som de 2 andre har sagt så skal du nok først ha´ kigget på dit styrtøj, men når det er sagt så må jeg sige at vores Vette kører en del bedre på de 17'; som den er sko'et med nu, jeg ville ikke bytte tilbage
, men det er jo også en smagssag om man syntes at større fælge ser godt ud på vores gamle biler.
Hilsen Kenneth
Som de 2 andre har sagt så skal du nok først ha´ kigget på dit styrtøj, men når det er sagt så må jeg sige at vores Vette kører en del bedre på de 17'; som den er sko'et med nu, jeg ville ikke bytte tilbage

Hilsen Kenneth
Det hjalp på min gamle bil med store fælge og dæk, men det skal også siges, at jeg fik lavet en 4-hjuls sporing hos Toyota i Skive.
http://www.club-corvette.dk/findart.asp?nav=2&pp=42
Billeder Kenneth - Din side trænger virkelig til at blive opdateret ??
/Thomas..
http://www.club-corvette.dk/findart.asp?nav=2&pp=42
Billeder Kenneth - Din side trænger virkelig til at blive opdateret ??

/Thomas..
re:17
Hvis den sejler kan det udover styrtøjet også være bøsningerne i A-armene, bøsninger i trailingarms/svingarme bagerst og/eller bøsninger i strutrods (dem som går fra midten af bagtøjet og udtil svingarme) som ikke er helt iorden.
Men at gå fra 15 til 17 er ret godt fordi den bliver meget lettere i ratten, nærmest som at få servo :-)
Men at gå fra 15 til 17 er ret godt fordi den bliver meget lettere i ratten, nærmest som at få servo :-)
-
Re: re:17
Hey Thomas
Er det de gamle fesne billeder som du savner ?
/Kenneth
Er det de gamle fesne billeder som du savner ?

/Kenneth
-
Re: re:17
Hey Thomas
Opdateringen eller manglen på samme, grunder på dovenskab ...
Men det billede ... det minder mig mest om de kedelige toiletter som vi måtte bruge på autobahn'en da vi kørte på sommerferie
, men det gør mig på den anden side bare mere glad for al den hjælp som jeg har fået af Piet og Dan med at fixe den til den stand som den er i idag
Hilsen Kenneth
Opdateringen eller manglen på samme, grunder på dovenskab ...
Men det billede ... det minder mig mest om de kedelige toiletter som vi måtte bruge på autobahn'en da vi kørte på sommerferie

Hilsen Kenneth
Tilbage til "Generelt teknisk forum"