Hej Kristian,
1. Afmonter bøjlerne/overfaldene på gearkassekardannen tættest på gearkassen/yoke, kardanen falder nu ned. Lad yoken sidde i så kommer der ikke skidt til gearkassen mv. Du kan evt. kontrollere om den er slidt og/eller bøsningen i geakassen er slidt når du er i gang. Kontroller også forreste kardankryds for lyde/træghed, det skal kunne bevæges ubesværet i alle retninger.
2. Afmonter vælgerarmene på gearkasse, hvis det er et originalskift skal du ikke tage det af, men blot tage armene af. Hvis det er et Hurstskift som sidder på selve gearkassen istedet for på rammen som originalskiftet gør, skal det afmonteres fordi skifterpladen går på kardantunnelen når gearkassen rykkes tilbage.
3. Understøt bundkaret træklods og donkraft for at tage trykket mod gearkasseophænget.
4. Tag gearkasseophænget af, der er en metalbeslag som sidder på rammen og et gummiophæng som sidder på selve gearkassen (bagerst lige hvor udstødningen går igennem ramme).
5. Fjern de fire bolte som holder gearkassen fast på koblingshuset.
6. Gearkassen er nu fri og kan trækkes tilbage, på en C3"er kan med lidt snilde komme ind i koblingshuset bagfra og skifte udrykkerlejet, hvis der er lidt problemer med pladsen kan man sænke motoren lidt på donkraften under bundkaret, men hold øje med strømfordeleren mod brandvæggen. Check evt. også om det er yoken (specielt 400 yokes fylder) som går på bagest, det kan være nødvendigt at tage den af.
Held og lykke med operationen :-)
/david
Udskiftning af udrykkerleje
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. dec 2007, 13:33
Re: Udskiftning af udrykkerleje
Hej David
Det er bare super, jeg kan næsten ikke vente med at komme igang. Endnu engang, mange tak for hjælpen :)
Hilsen Kristian
Det er bare super, jeg kan næsten ikke vente med at komme igang. Endnu engang, mange tak for hjælpen :)
Hilsen Kristian
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster