Hej
hvordan vil det påvirke køreegenskaberne hvis jeg installerer en rear sway bar? og hvad størrelse bør man i så fald bruge. Jeg har en 15/16 inch front sway bar, hvis det har noget at sige...
rear sway bar?
Re: rear sway bar?
en krængningstabilisator bagtil giver mere overstyring, dvs. man kan køre den hårdere i svingene/men den kommer hurtigere med udskridning, jo større krængningstabilisator jo mere overstyring/udskridning er der, jo bedre dæk bagtil/mindre overstyring, støddæmpere/dæktryk har også indflydelse.
hvis det er smallblock hvorfor så ikke starte med en standard 5/16 (F41) kræningsstabilisator og evt. få en 7 lags bladfjeder på istedet for standard ni-lags. Man kan evt. skrive til Guldstrand de er ikke blege for at give gode råd om hvordan undervognen skal sættes op til det setup/kørestil man har.

hvis det er smallblock hvorfor så ikke starte med en standard 5/16 (F41) kræningsstabilisator og evt. få en 7 lags bladfjeder på istedet for standard ni-lags. Man kan evt. skrive til Guldstrand de er ikke blege for at give gode råd om hvordan undervognen skal sættes op til det setup/kørestil man har.

-
re:rear sway bar?
Tak, så blev jeg det klogere :-)
Der sidder en 7 lags bladfjeder på nu, har lige været ude og kigge.
Der er også tydelige mærker på rammen (misfarvning af metal) der viser at der har siddet en krængningsstabilisator bagtil tidligere.
Jeg tænkte bare at hvis bilen tidligere har været sat op med krængningsstabilisator bagtil, om det så ikke var en fordel at tilføje en igen? Bilen er nu pænt meget hård i undervognen i forvejen... ikke at det generer mig
Der sidder en 7 lags bladfjeder på nu, har lige været ude og kigge.
Der er også tydelige mærker på rammen (misfarvning af metal) der viser at der har siddet en krængningsstabilisator bagtil tidligere.
Jeg tænkte bare at hvis bilen tidligere har været sat op med krængningsstabilisator bagtil, om det så ikke var en fordel at tilføje en igen? Bilen er nu pænt meget hård i undervognen i forvejen... ikke at det generer mig

Tilbage til "Generelt teknisk forum"