Hej
Hvornår kan man genbruge en svingningsdæmper eller hvad er tydelige tegn på at den bør udskiftes?
Mvh
Roald
Svingningsdæmper?
re:Svingningsdæmper?
En svingningsdæmper er sådannet set kun 2stykker metal som er vulkaniseret sammen (der findes dog også fluiddampers som ingen vulkanisering har)
Hvis vulkaniseringen ser frisk og sund ud så kan du genbruge, hvis den er sprækket eller hvis de to metalringe er begyndt at forskyde sig lidt eller hvis yderringen slår sig lidt når dæmperen roterer, så bør du skifte den ud.
Der er masser af dårlige svingningsdæmpere på markedet, jeg har set flere som er gået i 2 dele selvom de var næsten nye, hvis du skal have en ny vil jeg anbefale en som er SFI godkendt.
Hvis vulkaniseringen ser frisk og sund ud så kan du genbruge, hvis den er sprækket eller hvis de to metalringe er begyndt at forskyde sig lidt eller hvis yderringen slår sig lidt når dæmperen roterer, så bør du skifte den ud.
Der er masser af dårlige svingningsdæmpere på markedet, jeg har set flere som er gået i 2 dele selvom de var næsten nye, hvis du skal have en ny vil jeg anbefale en som er SFI godkendt.
-
re:Svingningsdæmper?
Tak for oplysning. Anede ikke hvordan den var opbygget.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"