Ind imellem bliver man som dampmaskine ejer stillet overfor næsten uløselige opgaver, og så er det man beder om en ';livline';.
Pyrolyseværket der skal føde dampmaskinen er lidt træt, det fungerer, men så er det vist også sagt.

Nu er der jo så lige det ved det, at motoren er skal vi sige det sådan:';størrelsesmæssigt tilpasset motorrummet i stramt mål';.
Jeg skal jo også være forberedt på, at der skal et mellemlæg mellem det nye gasværk og indsuget, derfor er afstanden mellem luftfiltertoppen og*kølerhjelmen ganske vigtig, med mindre vi skal finde løvsaven frem og gøre noget grimt.
Jeg kan godt lide mit luftfilter, det er smukt, majestætisk og betalt*!
Nu sad jeg så og grundede lidt over tingene. At måle afstanden mellem luftfiltertoppen og den indvendige side af en lukket kølerhjelm, svarer jo lidt til at tælle øllerne med køleskabsdøren lukket ? Det lyder jo upræcist ? Og det bliver mere og mere upræcist hver gang man åbner køleskabsdøren for at kontrollere resultatet.
Nå så beder man om en livline, og ringer til Piet: '; Jamen tror du nu det er nødvendigt at måle, alt det skidt passer da sammen-----ik ?';
';Nå Lykkemark, jamen hvis det gør det, så kan du jo bare fortælle mig afstanden, så kommer vi jo ikke til at diskutere bagefter (stilhed og pause), gå nu ud og læg fire stykker modellervoks på dit luftfilter, luk hjelmen i, åbn den igen og mål modellervokshøjden, og send målet til mig'; ?
';Jamn, mine børn er voksne, de bor her ikke mere, så hvis de havde noget modellervoks, så har de nok taget det med, da de flyttede (pause og stilhed), kan man eventuelt bruge fire romkugler nede fra bageren'; ?
';Lykkemark det afhænger af din bager, hvis han er ligesom min, så er de i reglen for tørre og så bliver der alt for mange krummer';
';Ok, jeg finder på noget. Ude i køleskabet ligger der jo en camembert uspist fra nytårsaften, den må kunne bruges. Men ak nej, camembert fjedrer, så den duer ikke.
Summa summarum: Legekæden sælger dåser med modellervoks til 19,85 pr ds.
Lykkemark
ps. til Allan 271 for lige at komme dig i forkøbet, det tager for lang tid at samle ind fra sine ører.