Måling i motorrum !

Teknisk relateret snak
Lykkemark

Måling i motorrum !

Indlægaf Lykkemark » 4. jan 2008, 15:00

Kære venner.

Ind imellem bliver man som dampmaskine ejer stillet overfor næsten uløselige opgaver, og så er det man beder om en ';livline';.

Pyrolyseværket der skal føde dampmaskinen er lidt træt, det fungerer, men så er det vist også sagt.

Nu er der jo så lige det ved det, at motoren er skal vi sige det sådan:';størrelsesmæssigt tilpasset motorrummet i stramt mål';.

Jeg skal jo også være forberedt på, at der skal et mellemlæg mellem det nye gasværk og indsuget, derfor er afstanden mellem luftfiltertoppen og*kølerhjelmen ganske vigtig, med mindre vi skal finde løvsaven frem og gøre noget grimt.

Jeg kan godt lide mit luftfilter, det er smukt, majestætisk og betalt*!

Nu sad jeg så og grundede lidt over tingene. At måle afstanden mellem luftfiltertoppen og den indvendige side af en lukket kølerhjelm, svarer jo lidt til at tælle øllerne med køleskabsdøren lukket ? Det lyder jo upræcist ? Og det bliver mere og mere upræcist hver gang man åbner køleskabsdøren for at kontrollere resultatet.

Nå så beder man om en livline, og ringer til Piet: '; Jamen tror du nu det er nødvendigt at måle, alt det skidt passer da sammen-----ik ?';

';Nå Lykkemark, jamen hvis det gør det, så kan du jo bare fortælle mig afstanden, så kommer vi jo ikke til at diskutere bagefter (stilhed og pause), gå nu ud og læg fire stykker modellervoks på dit luftfilter, luk hjelmen i, åbn den igen og mål modellervokshøjden, og send målet til mig'; ?

';Jamn, mine børn er voksne, de bor her ikke mere, så hvis de havde noget modellervoks, så har de nok taget det med, da de flyttede (pause og stilhed), kan man eventuelt bruge fire romkugler nede fra bageren'; ?

';Lykkemark det afhænger af din bager, hvis han er ligesom min, så er de i reglen for tørre og så bliver der alt for mange krummer';

';Ok, jeg finder på noget. Ude i køleskabet ligger der jo en camembert uspist fra nytårsaften, den må kunne bruges. Men ak nej, camembert fjedrer, så den duer ikke.

Summa summarum: Legekæden sælger dåser med modellervoks til 19,85 pr ds.

Lykkemark

ps. til Allan 271 for lige at komme dig i forkøbet, det tager for lang tid at samle ind fra sine ører.

LasseG436

Re: Måling i motorrum !

Indlægaf LasseG436 » 5. jan 2008, 00:24

Lykkemark

Du er sgu underholdende, fortsæt endelig

Ilse

re:Måling i motorrum !

Indlægaf Ilse » 5. jan 2008, 12:44

hej lykkemark har du fårt lavet vetteheim færdig med port og bar. det er en stor omgang hvis du laver vette samtidig ps. jeg glemte lige godt nytår over på falster. hilsen Ilse & Michael

Lykkemark

Re: re:Måling i motorrum !

Indlægaf Lykkemark » 5. jan 2008, 21:47

Kære Ilse og Michael

Det her møgvejr får en ende, så vi kan drøne til Marielyst een gang om ugen igen

Vettenheim er ikke færdig, men porten er isat, gulvet er epoxybehandlet, bilen trillet ind, men og nu kommer det kedelige, min gode bardisk måtte jeg rive ned, så jeg kan flytte den. Min sædvanlige omhyggelighed gjorde at jeg i sidste øjeblik opdagede at vetten var længere end jeg troede.
Men det bliver fint, jeg smækker et par billeder på i næste uge.

Lykkemark

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 6. jan 2008, 02:17

Lykkemark

Sig endelig til hvis du skal have hjælp med at flytte den bardisk, og indvie den på dens nye plads

Ilse

re:Måling i motorrum !

Indlægaf Ilse » 6. jan 2008, 10:40

lykkemark ja det bliver vel sommer igen men det haster ikke da vi ingen motor har så der er masser af tid til flytte den bardisk på plads jeg håber at der bliver tid til at montere vetten igen Michael

Kenneth Hansen

Indlægaf Kenneth Hansen » 6. jan 2008, 20:24

Hey Lykkemark

Det er vel på sin plads med en omgang gravøl, når den gamle bardisk må begraves ? 

Hilsen Kenneth

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 7. jan 2008, 22:54

Har smidt et par billeder på under Off-Topic.
Michael, jeg er sikker på at Ilse udleverer din motor til dig igen, når du får ordnet de fodlister du ved 

Lykkemark

Ilse

Indlægaf Ilse » 8. jan 2008, 09:16

Hej Lykkemark

Jeg var sikker på de var glemt, da de næste har 25 års jubilæum uden at bliv ødelagt af mig.

men den går ikke længer da ilse har lakeret dem  , men det er Jørgen og Piet der har min nye motor   

så vi glæder os som bare det er næste som om det er jul hver dag

Michael

Tilbage til "Generelt teknisk forum"