454 motor

Teknisk relateret snak
Hauberg
Indlæg: 0
Tilmeldt: 1. sep 2005, 19:36

454 motor

Indlægaf Hauberg » 27. dec 2007, 23:27

Hej  Jeg har taget min motor og gearkasse ud.Det er gjort for at renovere beggee dele og for at give motoren lidt flere heste. Anden knast og måske et par alu toppe m.m. 
De huggede nummere er væk på blokken af en eller anden grund,men de støbte er der.
Nummerne på toppene er 346236 = årgang 75 til 87 2.06/1.77 113 cc oval port.
Blok 14015445 =årgang 75 til 90 car / truck.
Er der nogle af jer, der ud fra disse oplysninger, kan fortælle antal heste og komp. forhold?
Venlig hilsen Bent Hauberg

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

re:454 motor

Indlægaf david » 28. dec 2007, 00:02

Mon ikke det er en motor fra en truck eller motorhome, den laver vel omkring 250 heste med et fantastisk moment. Men du kan jo give den et 496 kit og nogle alutoppe så er den nemt over 500 hk.

Gæst

Re: re:454 motor

Indlægaf Gæst » 28. dec 2007, 22:59

Tak for svaret, David. Har du eventuelt et link, der kan fortælle hvor jeg kan købe et 496 kit og alutoppe?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:454 motor

Indlægaf david » 29. dec 2007, 11:35

Her er 496 kits, det er lidt forskelligt om man kan få den bedste deal hos jegs eller summit men de er begge gode leverandører eagle kits er ikke de billigste men når man vælger krumptapkits skal man efter min mening undgå de billigste og vælge de internt afbalancerede i god kvalitet:

store.summitracing.com/partdetail.asp

http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_196382_-1



der findes utallige producenter af aluminiumstoppe chevrolet, brodix, trick flow, bmf, dart, edelbrock og de findes igen i utallige variationer 24 grader, 18 grader, 12 grader mv. valget afhænger mest af hvad man skal bruge motoren til men her er nogle muligheder hvis det er til gaden/stille og roligt:

http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_313436_-1:e7944796www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_313436_-1

" class="postlink">

http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_313436_-1:e7944796www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10002_313436_-1

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=BRO%2D2061001&N=700+4294908216+4294840120+115&autoview=sku:e7944796store.summitracing.com/partdetail.asp



Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: re:454 motor

Indlægaf Piet » 29. dec 2007, 15:06

496 strokerkit
http://firstmile.dk/product.asp?product=1227&sub=127


Alutoppe
http://firstmile.dk/product.asp?product=1228&sub=127:71a038cchttp://firstmile.dk/product.asp?product=1228&sub=127

Gæst

Re: re:454 motor

Indlægaf Gæst » 29. dec 2007, 19:00

Hvor meget bør der ellers laves ved motoren for at den kan monteres et sådanne kit.Motoren er i god stand,med bla.ny hei tænding ny holly m.m.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:454 motor

Indlægaf Piet » 29. dec 2007, 19:10

Jeg vil anbefale dig at investere i en god hydraulisk rulleknast, et sæt rullevippere, ny oliepumpe+si. bolt til oliepumpe, drevstang til oliepumpe. 

Du kan ikke bruge din svingningsdæmper flexplate/svinghjul fra den oprindelige 454 da det er externt afbalanceret, 
du skal have nye bolte til topstykkerne da de har andre længder (+ det er en god ide at skifte dem) 
en ny termostat

Taktkædesæt, frostpropsæt, du skal have nye stødstænger i den korrekte længde og de skal være hærdede for at kunne bruges i topstykker som har guideplates. 

Du skal selvfølgelig bruge et komplet pakningssæt og et oliefilter (få helere 2-3stykker, det er en god ide at skifte dem lynhurtigt det første stykke tid efter  en motorrenovation, sammen med olien)

Hvis din vandpumpe og benzinpumpe er i god stand så burde det være det.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:454 motor

Indlægaf david » 29. dec 2007, 19:32

Hvis den motor du kører med nu er i god stand behøver du ikke at købe alt nyt men kigge de enkelte dele igennem inden du besluttet dig for at købe nyt, er der nyere karburator og Heitændig ville jeg genbruge disse. Hvis oliepumpen f.eks. holder tolerancen er det spild af penge at købe en ny osv. Hvis du gerne vil have lidt mere go kunne du nøjes med at skifte topstykker/manifold ud og så evt. vente med at ændre på shortblokken, bigblocktopstykker fås med forbrændingskamre som passer med at du kan ramme en gadekompression på 10:1, hvis du så senere beslutter dig for at der skal mere til kan du vælge at give den et strokerkit eller købe en komplet shortblock.

Gæst

Re: re:454 motor

Indlægaf Gæst » 31. dec 2007, 10:25

Jeg er lige ved at lave en motorstand.Når den er færdig kan jeg få motoren skilt af og målt ud for slidtage.
I ønskes alle et godt Nytår.  Hilsen Hauberg.

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Re: re:454 motor

Indlægaf John #817 » 31. dec 2007, 11:52

Hej,

Et motorstand (motorstativ) koster 325kr ved Biltema. (hvis du ikke gider lave et selv)


/John


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster