engine id

Teknisk relateret snak
david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: engine id

Indlægaf david » 30. dec 2007, 17:07

Hvis du starter med at støbenummeret på motorblokken, det står ';bagpå'; motoren ved brandvæggen:

En 350 skal have lidt mere at leve af end en 327, men Rochesteren er vacuumstyret så det burde ikke give de symtomer som du beskriver, spørgsmålet er om den åbner de sekundære spjæld på det rigtige tidspunkt, ved du noget om hvormeget vacuum der er på motoren ved og kender du benzintrykket ved 100 km/t. Det kan også være tændingen der er problemet, hvordan er den indstillet, prøv at stil den med 20 graders fortænding i tomgang/uden vacuum, ved fuldt udslag bør den stå 36 grader uden vacuum + 16 graders  vacuum ialt 52 grader. Jeg har lige set  hvad kun fem graders fortænding kan gøre ved en bigblock, 1,7 km/l på literen,dårlig tomgang og ingen power, stillede den tilbage til 20 grader i tomgang og den gik som en raket!

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: engine id

Indlægaf (udmeldt) C3 » 31. dec 2007, 00:56

Af væsentlige forskelle er der kun slaglængden på de 2. Den er ca. 1/4';'; kortere på 327 i forhold til 350. Det kan derfor være svært at se forskel på de 2 udefra.

Slaglgd. på 350 er 3,48';'; og 3 1/4';'; på 327. 

Boringen er på begge motorer 4';'; (102mm)

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Small-Block_engine

Du kan evt. måle det med et stykke svejsetråd eller lignende som stikkes så vidt muligt parallelt med cylindervæggen ned i en cyl hvor tændrøret er afmonteret. Nu drejes motoren fra bund til top på den cylinder og stykket tråden har bevæget sig er slaglængden.

Det er en lidt upræcis måde at gøre det på, men det burde kunne afgøres om slaglængden er 3,48';'; eller 3 1/4';';, det er en forskel på næsten en kvart tomme (6,35mm). 

C3




Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster