Olie på topstykket ??
Re: re:Olie på topstykket ??
Du har nok ret, - som sædvanlig. Boltene var meget løse, de var faktisk kun håndspændt. Det har jeg så nok kørt med i hele sæsonen, fordi der blev sat en ny karburator på sidste vinter.

Husk at spænde de tilsvarende bolte på det forrreste svømmerhus, jeg kan fortælle dig at jeg selv var ude for en slem oplevelse med en demon kaburator forrige sommer.
Mig og Dan kom kørende i min bil hvor jeg gav den en del gas op af bakke, pludselig lugter der frygteligt af bezin , jeg kigger på Dan og siger'; kan du lugte benzin?'; yep siger han det er da temeligt vildt, vi kørere videre hje til dan som bor ca 2 km væk, jeg slukker motoren og åbner hjælmen, forreste svømmerhus lukker ca 2liter benzin ud over motoren mens vi måbende kigger på .........
efter den oplevelse håndspænder jeg altid ALLE bolte og skruer i ALT jeg køber fra nyt, selv vores nye spisebord var jeg lige inde og spænde efter :)
Mig og Dan kom kørende i min bil hvor jeg gav den en del gas op af bakke, pludselig lugter der frygteligt af bezin , jeg kigger på Dan og siger'; kan du lugte benzin?'; yep siger han det er da temeligt vildt, vi kørere videre hje til dan som bor ca 2 km væk, jeg slukker motoren og åbner hjælmen, forreste svømmerhus lukker ca 2liter benzin ud over motoren mens vi måbende kigger på .........
efter den oplevelse håndspænder jeg altid ALLE bolte og skruer i ALT jeg køber fra nyt, selv vores nye spisebord var jeg lige inde og spænde efter :)
Det ser ud til at blive en længere følgeton, dette her. Nu har jeg skildt den ad, og ville sætte ny pakning i. Men ... den gamle så ud til at være iorden, derimod ser jeg at bolthullerne er lavet lidt mærkeligt. Selve bolten går direkte gennem benzin, kun tætnet ved hjælp af en lille skive. Bolthovedet derimod ser ud til at være så stort at det ikke kan trykke ordentligt på skiven, der ligger i en fordybning. Sker der noget ved at sætte nogle små gummiringe, der passer stramt om bolten i dette sted, samtidig med den pakning der ligger der i forvejen??

Der skal ligge pakninger under bolthovederne, jeg syntes dog ikke det så ud som om din utæthed kom far bolthovederne, det lignede grangiveligt selve svømmerhuset, det behøver ikke være selve pakningen bare det at boltene ikke var strammet nok er sikkert problemet.
Det hjalp ikke rigtig med at stramme boltene. Derfor ville jeg sætte en ny pakning i. Nu har jeg lige kørt bolthovedets krave på en slibesten så det er blevet en anelse mindre, så kan det bedre trykke på pakningen. Nu håber jeg det løser problemet.
Jeg tror du skal passe på med at gøre boltene mindre i diameter, Holley har brugt mange penge på design og udvikling og intet er tilfældigt, ligesom med design fra GM. Hvis der var en designfejl her ville det hurtigt kunne lukke Holley pga. erstatningskrav.
Vi tager den lige en sidste gang, for nu er den nemlig tæt.
Man kan ikke spænde boltene ned gennem materialet for at ramme skive, og man må gå ud fra at bolthovedet og skiven skal presses sammen. Om det så er en designfejl, skivefejl, boltfejl eller hvad, det ved jeg ikke. Det er her ';lidt'; fortegnet for overskuelighedens skyld.
Tillige opdagede jeg at man ikke skal spænde bolten alt for hårdt, for så går de riller der er i karburator kanten igennem pakningen, der er ret blød. (Rillerne er for at gøre den tæt)

Man kan ikke spænde boltene ned gennem materialet for at ramme skive, og man må gå ud fra at bolthovedet og skiven skal presses sammen. Om det så er en designfejl, skivefejl, boltfejl eller hvad, det ved jeg ikke. Det er her ';lidt'; fortegnet for overskuelighedens skyld.
Tillige opdagede jeg at man ikke skal spænde bolten alt for hårdt, for så går de riller der er i karburator kanten igennem pakningen, der er ret blød. (Rillerne er for at gøre den tæt)

Jeg checkede lige en ny Holley og designet fra fabrikken er fint nok, de originale pakninger går lige akkurat over kanten og vil når man spænder udvider de sig og lukke helt af sammen med bolten. Den skitserede løsning med at formindske diameteren på bolten er i sagens natur ikke afprøvet og jeg ville træde varsomt/være opmærksom på om der kommer en ny utæthed når skiven/pakningen har sat sig, heldigvis er der ikke tryk på her så det vil højst begynde at dryppe fra svømmerhuset.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"