Jeg kan ikke få nøglen ud af tændingslåsen , nøglen kan ikke drejes tilbage i det sidste hak , jeg mener at have læst på forum at der er noget med et " stangtræk " fra tændingslåsen der kan gå stramt er der nogen der kan hjælpe mig på sporet ?
Lars .
Tændingslås c3 1972
-
Hej Lars. Det er rigtigt der
Hej Lars.
Det er rigtigt der er stangtræk, men dette er mere sansynligt.
Hvis du har aut. gear står den sikkert ikke 100% i Parkering, prøv at arbejde lidt med gearvælgeren, og prøv samtidig at dreje nøglen
Hvis det hjalp skal dit gear kabel sikkert justeres.
Held og lykke.
Jørgen
Det er rigtigt der er stangtræk, men dette er mere sansynligt.
Hvis du har aut. gear står den sikkert ikke 100% i Parkering, prøv at arbejde lidt med gearvælgeren, og prøv samtidig at dreje nøglen
Hvis det hjalp skal dit gear kabel sikkert justeres.
Held og lykke.
Jørgen
Eller i bakgear hvis det
Eller i bakgear hvis det er en manuel.. er det ikke sådan den skal stå??, uha det er vist for længe siden vi har været ude og køre, jeg kan ikke huske det længere...
Tak for svarene , bilen
Tak for svarene , bilen har automatgear så jeg prøver lige det med gearvælgeren .
Lars.
Lars.
Hej Lars Nederst på ratstammen, ude
Hej Lars
Nederst på ratstammen, ude i motorrummet, er der en arm der er forbundet med et kabel til automatgearkassen. Når du sætter bilen i parkering skal dette kabel skubbe armen op på plads. Hvis armen går trægt, kablet sidder fast eller har fået et lille knæk sker dette ikke og dui kan ikke få tændingsnøglen tilbage til udgangspunktet og dermed ikke få nøglen ud af låsen. Oplevet på min 73´er. Godt med Caramba og olie hjælper. Evt. skift kablet.
M.v.h.
John
Nederst på ratstammen, ude i motorrummet, er der en arm der er forbundet med et kabel til automatgearkassen. Når du sætter bilen i parkering skal dette kabel skubbe armen op på plads. Hvis armen går trægt, kablet sidder fast eller har fået et lille knæk sker dette ikke og dui kan ikke få tændingsnøglen tilbage til udgangspunktet og dermed ikke få nøglen ud af låsen. Oplevet på min 73´er. Godt med Caramba og olie hjælper. Evt. skift kablet.
M.v.h.
John
Tilbage til "Generelt teknisk forum"