ok.. nu kommer det lige til at skinne igennem hvor lidt jeg aner om motorer.. men altså.. de valve covers der sad på min kære vette var af en eller anden grund malet i en skrækkelig orange.. suk.. så vælger man jo så at bestille et par fine nye forchromede hjem fra usa.. yes.. super... men øh.. i den forbindelse lige et par spørgsmål..
har de noget som helst andet formål end 'dekorativt' / og at dække stemplerne til?
på de gamle gik der en slange hen til hullet i forrest som endte i en slags stik.. dette sluttede rimelig tæt til.. gør de bare ikke på de nye.. hvordan for man dette til at passe?
hvad er formålet med det låg man kan skrue af bagerst?
og yeps.. aner som slags intet om motorer.. men man lærer vel hen af vejen..
mvh lasse
Valve covers
Re: Valve covers
Ventildækslerne (valve = ventil) har som formål at lukke til motoren så der ikke kommer olie ud og skidt ind, herudover sidder der en pcv ventil i det ene dæksel som vha. vacuum fra motor sørger for krumptap udluftning/benzin-oliedampe fra bundkar, i det andet ventildæksel sidder en slange som går til luftfilteret så motoren kan trække frisk ventileret luft ind igen (som kompensation for det som blev trukket ud ved pcv-ventilen). Det er et nøje gennemtænkt system som GM har lavet, rigtigt vedligeholdt kan en smallblock køre hundredetusindevis af miles uden renovering, men kører man f.eks. uden pcv-ventil eller med defekt pcv-ventil holder det ikke ligeså længe og motoren får det dårligere liv.
Hej Lasse.
Har prøvet at få fat i dig i over en uge nu kan du ikke lige maile eller ringe til mig
Allan
majalla@webspeed.dk
20878389
44659659
Har prøvet at få fat i dig i over en uge nu kan du ikke lige maile eller ringe til mig
Allan
majalla@webspeed.dk
20878389
44659659
Hej Lasse
kan du ikke lige sende mig en mail.
mvh.
Steffen
Kasserer.
kan du ikke lige sende mig en mail.
mvh.