Er der nogen, der kender et værksted eller en 'klog mand', som kan hjælpe med startproblemer på en LT1 fra 1996?
Den vil bare ikke starte. Jeg har skiftet snart sagt alt ligefra dyser til strømfordeler og computer, men den nægter hårdnakket at starte. Den har iflg. min mekaniker også været målt igennem med det rigtige GM testudstyr (?) men uden resultat,. Jeg vil også gerne høre om det, hvis jeg skal transportere den til til Sverige eller Nordtyskland.
Tak :-)
Motorproblem med Corvette C4 fra 1996
Re: Motorproblem med Corvette C4 fra 1996
Du kan skrive til david@ddf.dk, det lyder som en spændende udfordring.
-
Må vi andre gætte med?
I så fald skal der lidt flere facts på bordet.
1. Er der god og kraftig gnist på det rigtige tidspunkt hvis et tændrør forbundet til cyl. 1's tændkabel lægges ovenpå blokken og motoren roteres? Tidspunkt grovkontolleres med billig tændingspistol.
2. Er der et overbevisende flow af benzin ud af tilledning til dyserne hvis benzinledningen afmonteres og motoren roteres? ( Pas på med dette trykket er en 3-4 bar ).
3. Er tændrørene godt fugtige efter gentagne startforsøg ( et indirekte check af at dyserne åbner ).
Hvis ja til alle burde den starte. Hvis nej til én har du indkredset fejlen betydeligt.
Det lyder som om fejlfindingsproceduren måske ikke har været helt systematisk.
C3.
I så fald skal der lidt flere facts på bordet.
1. Er der god og kraftig gnist på det rigtige tidspunkt hvis et tændrør forbundet til cyl. 1's tændkabel lægges ovenpå blokken og motoren roteres? Tidspunkt grovkontolleres med billig tændingspistol.
2. Er der et overbevisende flow af benzin ud af tilledning til dyserne hvis benzinledningen afmonteres og motoren roteres? ( Pas på med dette trykket er en 3-4 bar ).
3. Er tændrørene godt fugtige efter gentagne startforsøg ( et indirekte check af at dyserne åbner ).
Hvis ja til alle burde den starte. Hvis nej til én har du indkredset fejlen betydeligt.
Det lyder som om fejlfindingsproceduren måske ikke har været helt systematisk.
C3.
Problemet er løst, motoren er startet, Brian er et geni !