Når man skal montere et renoveret styrehus på en -71, er det så fabriksindstillet til ' lige ud position ', eller er det ligemeget...? Jeg har købt det hos Eklers.
Jeg kan se nu at det havde været smart at have købt kontrolventil, slanger, og cylinder for PowerSteering også, og der vel ikke nogen der ligger inde med sådan et sæt de vil sælge...?
Med Vette-hilsen
Sir Thomas
Steering box
Re: Steering box
Det er ikke helt sikkert, - men du kan let finde ud af det. Der er nogle flade punkter på både ved flexkoblingen og ved styrearm. D.v.s. at flexkobling og styrearm kun kan sættes på, - på en bestemt måde. Hvis du sætter dem løseligt på kan du hurtigt se midtpunktet. Flexkoblingens skal være med fastgørelses hovedet på bolten lige op, og styrearmen pege lige fremad. Der er også en anden måde. Ved at dreje flexkoblingen rundt kan du mærke at lige pludselig forsvinger modstanden. Sæt et mærke, og drej den modsatte vej til modstanden forsvinder, sæt et mærke. Du har nu to punkter hvor centreringen er lige i midten. God fornøjelse, - jeg har lige skiftet mit styrehus, med et godt resultat