Aldrig mere karburator

Alm. snak
kris

Aldrig mere karburator

Indlægaf kris » 26. feb 2005, 17:09

Hi alle.

Har idag (nu det holder tørt) prøvekørt mobilen med DFI (Digital Fuel Injection). Det er chokerende. Ligesom at gå fra en SB til en BB. Teorien syntes at være rigtig. Væsentligt flere heste ved lavere RPM. Prøvede at åbne 2nden spjældene (halvvejs) ved 80 i 3die. Hjulspind men kontrollerbart. Næste trin en HK måling i Slagelse. Hvad har andre der er gået over til FI oplevet???

Finnray

Re: Aldrig mere karburator

Indlægaf Finnray » 28. feb 2005, 07:23

Min bil er ikke helt klar endnu. Jeg har kun kørt nogle få prøveture. Jeg vil nøjes med at beskrive min oplevelse af motorens karakteristik som 'overbevisende' i ethvert gear ved ethvert omdrejningstal. Den 30/4 til Cruise for a Cure skal bilen være køreklar, så der har jeg mange flere detaljer.

ZZ4

Re: Aldrig mere karburator

Indlægaf ZZ4 » 1. mar 2005, 02:53

Skriv endelig noget mere når I har været ude at køre eller været på rullefeltet - jeg forsøger i øjeblikket at blive klog på hvilket insprøjtningsanlæg jeg skal bestille hjem og så vil det jo være herligt at høre jeres (og andres) erfaringer. Er der fx. nogen i clubben der roder med selv at programmere ECUén , er der nogen der har erfaringer med Megasquirt i forhold til Holley´s 950ér m.m.

På forhånd tak,  Bjarne

Tilbage til "Generelt forum"