Jeg læste jeres indlæg vedr. vetten og tænkte det kunne være sjovt med 'en historie fra de varme lande'......... så jeg sendte en mail..... og her er den så, en RIGTIG historie FRA DE VARME LANDE........
Vettehilsen
Michael ´88
Hello and thank you for contacting me
I will tell you a few words about the car..
First of all the car is fully restored and looks just like in the pictures.It is in imaculate condition and has no schrach on and hasn't been involved in any accident.
The motor runs very well. This is a clasic car that has a lot of the original parts and thr tires are almost new.
The title is clear ,it is not a salvage one.
The car belongs to my brother. He died two weeks ago in a bike accident.
The car is now in UK as my brother lived there.I am now here as i took care of the funerals.
Because i can't carry all his things back home i am selling them.
I am willing to sell it and shipp it to any of the UE countries or to US.I will not ship to any African,Asian or Eastern European countries.
I know that the price is low but i have no use for the car and I want to get back home as soon as i sell it.
I want to sell the car asap so I am willing to pay the shipping fees nomatter of the location.
I require a deposit of 3000euro, with the balance when the car arrive at your shipping door.
The total price i hope to sell this car is 9,500 euro I will shipp using KLM 3-5 days, by plane to the nearest airport. From there a truck will bring the car at your door.
The money is a reservation for the car.
First one who makes the deposit will be the buyer.I need the deposit to be sure that you want the car and in order to proceed with shipping and all the aditional export taxes.
I wait your further questions and i will provide any infos you need.
Thank you
Regards
Vedr. ´65 CAB fra Mobile.de i sidste uge......
-
Re: Vedr. ´65 CAB fra Mobile.de i sidste uge......
Det er den klassiske fakemail, I må under ingen omstændigheder respondere på den her. Hvis I vælger at gøre det så hent bilen selv og betal i kontanter, I vil opdage at de ringen bil er når i ankommer med 99% sandsynlighed. Der er et utal af amerikanere der har fået en tilsvarende mail, hvor euro er skiftet rundt med dollars. Nu er turen kommet til Europa i større grad end hidtil. Jeg prøvede for 6-7 mdr. siden at 'drille' en der havde en tilsvarende annonce. Han solgte den i USA, men den var i Lissabon, Portugal. Han vidste ikke hvor jeg kom fra, så jeg sagde det var pudsigt, for jeg boede i nærheden og kunne sagtens komme forbi og se bilen. Herfra blev det meget meget pløret, jeg slog adressen op og der boede en doktor, jeg spurgte lidt mere til stedet og om jeg kunne komme forbi om et par timer. Sælger gik helt i panik og pludselig i næste mail der kom 30 minutter senere, var bilen solgt. En anden havde lagt depositum på 3.000 dollars og den var ikke længere til salg (jeg så samme annonce et par dage senere igen og mange tilsvarende siden da med nye biler. Prisen er næsten altid 9000 dollars med 3000 i depositum).