Jeg vil bare lige ønske godt nytår her i klubben!
Efter knap 6 år som medlem, opfatter jeg mig stadig selv som en af de "nye medllemmmer". 25 år som mærkeklub er sgu noget særligt og vi blevet rigtigt mange medlemmer. I den korte tid jeg har været en del af klubben, føler jeg at der har været rigtig mange tiltag, fra nye og gamle medlemmer, for at vi har haft et afbalanceret initiativ til arrangementer som tilgodeser at "enten eller".... og "både og" bliver prioriteret. Og det er med til.... at JEG er glad for at være medlem at CCD! Jeg håber at det er en tendens der fortsætter. For, hvis jeg lige skal dryppe lidt malurt i bægeret på årets sidste dag, syntes jeg, at der har været lidt mere "ævl & kævl" og tendens til "dem & os" i den sidste tid.
Min personlige (og meget ikke-personfikserede) teori, er... At der på det sidste er kommet mange moderne biler til. Altså biler af nyere årgang, som jo nu kan erhverves af stort set alle, på grund af friværdi og gunstige leasing-ordninger. Ejere af den slags biler, straffes jo ekstra hårdt af samfundet for enhver form for kreativitet...!
Det betyder jo at der er kommet en ny "slags" Corvette-freaks (eller bil-entusiaster i almindelighed) til bordet. Og jeg tror at det er vigtigt for vores eksistens som mærkeklub, at vi alle har en gensidig respekt for hinanden at vi husker at tilgodese både de mere "nørdede" tekniske tiltag samt vores kaffe-kage-sparke-dæk arrangementer, og alt der i mellem.
PEACE
Christian
Nyt år år i CCD
Jeg har også selv været
Jeg har også selv været medlem i ca 6 år og gik ind i klubben som oldis med bagtanke, men da klubben hedder Corvette club er det jo selvfølgelig for alle nye og gamle, selv om det i mine øjne er lidt forkert at man kan købe en ny Corvette og stå og se ned på de andres gamle slæder, men det er vel på grund af de gamle slæder, at klubben eksisterer
Hej med jer Jeg er sådan
Hej med jer
Jeg er sådan set enig med jer begge.
Jeg har været medlem i snart 12 år og kan tildels mærke samme tendens.
Der kan være stor forskel på ejere af de nyere og de gamle Corvetter. Jeg tror dog, at det kan gå lidt begge veje. Ejerne af de gamle slæder, skal heller ikke se ned på ejerne af de nyere Corvetter. Jeg kan da mærke på mig selv, at de nyere Corvetter klart mangler - sjæl, karisma, personlighed, coolness, vintageness osv. Jeg ser mest af alt en nyere Corvette, som et kompromis - en lækker brugsbil, der tilmed er en Corvette. Men derfor respekterer jeg 100%dem, der vælger en nyere.
Humlen i det hele er jo blot, at vi skal respektere hinanden. Jeg tror dog, at det mest af alt er samfundsudviklingen vi kæmper med. Alt bliver mere og mere EGO-centreret. Alle har mange penge efterhånden - vi bruger og smider væk - vi gider kun det der lige præcis interresserer os. Sådan er verden efterhånden.
Og når vi reelt har to forskellige ejer-typer, så kan man hurtigt få et problem. Desuden er vi jo så utrolig mange medlemmer, så det er jo naturligt at der vil komme flere små-problemer. Da jeg blev medlem tror jeg vi var omkring 80!
Nå - nu vil jeg bare glæde mig til om 2 1/2 time - der er min Corvette nemlig officielt Veteran - juhuu!
Jeg har besluttet at reparere min gamle 1975'er så den kan synes når vejret bliver bedre.
Jeg glæder mig til at se meget mere til jer alle sammen, med rigtige danske nummerplader på til sommer!
Godt nytår!
Jeg arbejder pt. så det er derfor jeg kan skrive på dette ukristelige tidspunkt nytårsaften!
Vette-Hilsen
:spam:
Claes
Jeg er sådan set enig med jer begge.
Jeg har været medlem i snart 12 år og kan tildels mærke samme tendens.
Der kan være stor forskel på ejere af de nyere og de gamle Corvetter. Jeg tror dog, at det kan gå lidt begge veje. Ejerne af de gamle slæder, skal heller ikke se ned på ejerne af de nyere Corvetter. Jeg kan da mærke på mig selv, at de nyere Corvetter klart mangler - sjæl, karisma, personlighed, coolness, vintageness osv. Jeg ser mest af alt en nyere Corvette, som et kompromis - en lækker brugsbil, der tilmed er en Corvette. Men derfor respekterer jeg 100%dem, der vælger en nyere.
Humlen i det hele er jo blot, at vi skal respektere hinanden. Jeg tror dog, at det mest af alt er samfundsudviklingen vi kæmper med. Alt bliver mere og mere EGO-centreret. Alle har mange penge efterhånden - vi bruger og smider væk - vi gider kun det der lige præcis interresserer os. Sådan er verden efterhånden.
Og når vi reelt har to forskellige ejer-typer, så kan man hurtigt få et problem. Desuden er vi jo så utrolig mange medlemmer, så det er jo naturligt at der vil komme flere små-problemer. Da jeg blev medlem tror jeg vi var omkring 80!
Nå - nu vil jeg bare glæde mig til om 2 1/2 time - der er min Corvette nemlig officielt Veteran - juhuu!
Jeg har besluttet at reparere min gamle 1975'er så den kan synes når vejret bliver bedre.
Jeg glæder mig til at se meget mere til jer alle sammen, med rigtige danske nummerplader på til sommer!
Godt nytår!
Jeg arbejder pt. så det er derfor jeg kan skrive på dette ukristelige tidspunkt nytårsaften!
Vette-Hilsen
:spam:
Claes
-
Jeg tror (håber) at det
Jeg tror (håber) at det er ren indbildning, at nogen ser ned på andre fordi de kører i en gammel Corvette eller omvendt, for er der nogen der gør det, er det da dem der har et problem.
Jeg har set alle skriverierne om C5 klubben,:beatdeadhorse5: men jeg kan da ikke forestille mig at der er nogle der tager drillerierne alvorligt, der er jo altid en vis ironi i skriverierne, og det skal der bestemt også være plads til.
Jeg startede selv med en C3 årgang 1979, det var i 1998, og jeg vil give Claes ret i at det var en bil med sjæl, de nye er jo "bare" som de fleste nye biler at køre i, bare med et federe design og en masse heste under hjelmen.
Grethe kaldte forøvrigt min gamle vette for sparebøssen, den manglede bare en revne i toppen til at putte alle mine sparepenge i, jeg kunne nemlig ikke lave noget selv på bilen, men skulle på værksted hver gang, og det blev dyrt, selv med Svends (Nybølle) billige priser.
Jeg misunder dem der kan bruge vinteren til at klargøre deres vetter til næste sommer, det må være en fed hobby.
Stor :respekt: til jer der selv har fremtryllet et flot resultat, i burde have jeres egen gruppe når der skal uddeles pokaler.
Godt Nytår alle sammen, nye som gamle vetter.
Flemming.:nopity:
Jeg har set alle skriverierne om C5 klubben,:beatdeadhorse5: men jeg kan da ikke forestille mig at der er nogle der tager drillerierne alvorligt, der er jo altid en vis ironi i skriverierne, og det skal der bestemt også være plads til.
Jeg startede selv med en C3 årgang 1979, det var i 1998, og jeg vil give Claes ret i at det var en bil med sjæl, de nye er jo "bare" som de fleste nye biler at køre i, bare med et federe design og en masse heste under hjelmen.
Grethe kaldte forøvrigt min gamle vette for sparebøssen, den manglede bare en revne i toppen til at putte alle mine sparepenge i, jeg kunne nemlig ikke lave noget selv på bilen, men skulle på værksted hver gang, og det blev dyrt, selv med Svends (Nybølle) billige priser.
Jeg misunder dem der kan bruge vinteren til at klargøre deres vetter til næste sommer, det må være en fed hobby.
Stor :respekt: til jer der selv har fremtryllet et flot resultat, i burde have jeres egen gruppe når der skal uddeles pokaler.
Godt Nytår alle sammen, nye som gamle vetter.
Flemming.:nopity:
Det med pokaler burde kun
Det med pokaler burde kun være for veteran bilerne, jeg kan ligesom ikke se nogen fidus i at man skal have en pokal for at have brugt op imod 2 mill for en hverdagsbil, vi kunne jo i realiteten alle komme i en nyere Corvette, hvis vi erstattede hverdagsbilen med en Corvette, men hvor blev hobby'en så ligepludselig af, og klubbens dage tror jeg vil være talte.
Dette er ikke møntet på dig Flemming, men nu berørte du selv pokalerne, vi så jo gralle eksempler til Viborg træffet, hvor en fabriksny Mustang Shellby blev transportert ind på pladsen og fik pokal blandt 600 biler, så knækker filmen ligesom når der står flere hundrede, der har knoklet for at få deres 35-60 år gamle biler til at ligne en ny.
Dette er ikke møntet på dig Flemming, men nu berørte du selv pokalerne, vi så jo gralle eksempler til Viborg træffet, hvor en fabriksny Mustang Shellby blev transportert ind på pladsen og fik pokal blandt 600 biler, så knækker filmen ligesom når der står flere hundrede, der har knoklet for at få deres 35-60 år gamle biler til at ligne en ny.
-
Det med pokaler burde kun være for veteran bilerne, jeg kan ligesom ikke se nogen fidus i at man skal have en pokal for at have brugt op imod 2 mill for en hverdagsbil, vi kunne jo i realiteten alle komme i en nyere Corvette, hvis vi erstattede hverdagsbilen med en Corvette, men hvor blev hobby'en så ligepludselig af, og klubbens dage tror jeg vil være talte.
husker jeg forkert eller uddeles der ikke pokaler for hver generation i CCD? der bør vel ikke gøres forskel uanset om man ejer en ny eller gammel vette. Der findes jo også folk der ombygger og modificerer C5 og C6'ere
Hej og godt nytår. En Corvette
Hej og godt nytår.
En Corvette er og bliver en Corvette, C1-C6.
Hvis jeg fandt pengene ville jeg selv købe en Ron Fellows Vette.
Men jeg må nøjes med min 68er og min 73er.
Og så denne sjældne skønhed.
Nytårshilsner
John:reddevil:

Nytårshilsner
-
Det er jo netop det jeg mener, jeg syntes at HAM der selv har bygget sin bil op, fortjener at få en pokal med hjem, fremfor mig der bare har købt en fed bil, eller ham der bare har importeret en totalrenoveret C1-2-eller 3.
Husk at det er publikum der stemmer på den bil de syntes bedst om og de fleste unge mennesker ser "BARE" nogle gamle biler som nok er flotte men ikke så fede i deres øjne, de aner ikke hvor mange både sure og sjove timer der er lagt i dem.
Vi andre som er vokset op med disse fede biler ser på dem på en helt anden måde, for de er bare fede.
Jeg har aldrig lagt skjul på at det ikke er sådan en som mig, der fortjener at få Pokalen, men derfor er jeg da glad for den alligevel og stolt over at folk kan lide min bil.
Jeg tager ikke dit indlæg ilde op, for jeg giver dig 100% ret.
Hilsen Flemming.
Hej og godt nytår. En Corvette
Hej og godt nytår.
![]()
Nytårshilsner
Sådan ser jeg nu ikke på det. Man kan i mine øjne ikke sammenligne dem. Jeg ville også gerne have en ny Corvette, hvis jeg havde ubegrænset mønt. Men jeg ville ikke sælge den gamle.
Hvis man ser sådan på det kan jeg slet ikke forstå man har en gammel Corvette overhovedet.. Man skal have én af hver model - en til hver sindstilstand. :driving:
Kan kun give dig ret Tommy , men vil så også mene at alle biler der bliver transporteret ind på træfpladsen på et fejeblad heller ikke bør have en pokal ...egentlig er det lidt fjollet det her uddeling af pokaler /point men jeg respektere det som en del af kulturen ... smutter selv over imorgen til en kammerat som har / stadig høster pokaler til næsten hvert træf , og følge hans næste 57`r chevy projekt
For lige at blive på sporet ,så er det da kun super der er kommet så mange nye vetter til klubben ,ellers er der jo ikke nogen medlemmer , at dele sine erfaringer med med de nye biler ...og mon ikke også de "nye" biler går i stykker og kan kaldes sparegrise på et tidspunkt :piggy:
p.s. Været medlem i 10 år :-)