Demon #### edelbrock kaburator

Alm. snak
Allan#271

Demon #### edelbrock kaburator

Indlægaf Allan#271 » 2. nov 2004, 20:26

Nogen der har erfaring om hvad der er det mest fornuftige at købe ? Her tænkes på om der konstant skal justeres tomgang m.m. holdbarhed / slidtage . Demon virker tiltalende , og edelbrock er noget jeg forbinder med noget man ikke går fejl af i 'byen' , nu når resten er edelbrock på blokken

Piet

Re: Demon #### edelbrock kaburator

Indlægaf Piet » 2. nov 2004, 22:06

Tjoo, jeg har personligt haft dårlig erfaring med Edelbrock kaburator, og har nu en Holley, men skulle jeg have ny kaburator idag ville jeg nok gå efter en Demon, prisen afspejler nok kvaliteten i dette tilfælde.

david

Indlægaf david » 2. nov 2004, 23:26

Der er måske lidt religion i valget, men også hvad man sigter efter, er det cruise eller lidt streetrace i ny og næh og hvor vild er knasten? På mange dynotest bruger man Demons, måske fordi det giver flest heste, Q-jet kaburatoren brugte Chevrolet selv på motorere med mindst ydelse mendens Holley ( som er Demonstyle ) blev brugt på alle motorere med høj ydelse  (bruger mere benzin). Jeg har før kørt med Holley og synes de var irriterende at skrue på, Demons derímod er lavet til HotRodere som skruer/justerer en del, men deres styrke er specielt at de er eneste kaburator (out of the box) som kan få en motor med vild knast til gå rimeligt i tomgang, det kan Holleyen eller Q-jet Edelbrock ikke, specielt er jeg vilde med deres fire ports tomgangsregulering og rude i svømmerhuset. Hvis man regner med en effektivitet på 80% på en 454 skulle en 750 cfm være rigeligt. Du kan jo evt. starte med en Q-jet og så evt. skifte hvis du ikke kan få den til at gå ordentligt.

Gæst

Indlægaf Gæst » 9. nov 2004, 23:10

Hej

Jeg har haft problemer med edelbrock da hvis man kører med for skarp kanst giver det mange problemer med tomgang

Der er deog ikke tale om racerknast men en sund gadeknast

Kender en anden med lign. problem

Kører med Holly nu og det virker

Tilbage til "Generelt forum"