Ja; jeg tænkte nok den overskrift kunne lokke læsere til...
Men spørgsmålet går faktisk på hvad der er bedst når man vil skifte sine bøsninger ud, gummi eller poly...?
Sir Thomas
Skal man bruge gummi...
Re: Skal man bruge gummi...
Helt klart poly hvis du spørger mig!
Jeg har gennemrenovert min bil og sat nye gummibøsninger i overalt, poly har en tendens til at knirke/pive, polythrane har nogle fordele over gummi så som lidt mere stivhed og det bliver ikke nedbrudt på samme måde som gummi.
-
Hej Thomas,
Her er en lille tabel sakset fra en af mine bøger:
Prismæssigt er gummibøsningerne langt at foretrække. Faktor 5-10 i forskel.
Min erfaring med polyurethanbøsninger i hele forvognen er at den er strammere, men det knirker og knager, på trods af smøring og grafitimprægnering.
Jeg har også købt polyurethan til bagvognen til dette års vinterprojekt for det ene skal passe til det andet. Men, med mine første erfaringer, tror jeg at jeg ville gå for gummibøsninger fremover. Til almindelig gadekørsel er det godt nok. Selv ZR-1 benyttede gummibøsninger. Men, hvis man skal køre baneræs, så er polyurethan nok bedre.
Bare min mening.
Vettehilsen
Claus
Her er en lille tabel sakset fra en af mine bøger:
Rubber | Poly-urethane | |||
Wear (life) | ca. 60.000 miles | Everlasting | ||
Appearance | Original | Non-original | ||
Installation | Standard shop procedure | Can be time-consuming | ||
Handling | Poorer | Improved | ||
Ride quality | Harsher ride | Softer ride | ||
Problems | Squeaking | Rapid deterioration | ||
Prismæssigt er gummibøsningerne langt at foretrække. Faktor 5-10 i forskel.
Min erfaring med polyurethanbøsninger i hele forvognen er at den er strammere, men det knirker og knager, på trods af smøring og grafitimprægnering.
Jeg har også købt polyurethan til bagvognen til dette års vinterprojekt for det ene skal passe til det andet. Men, med mine første erfaringer, tror jeg at jeg ville gå for gummibøsninger fremover. Til almindelig gadekørsel er det godt nok. Selv ZR-1 benyttede gummibøsninger. Men, hvis man skal køre baneræs, så er polyurethan nok bedre.
Bare min mening.
Vettehilsen
Claus