Motorproblemer T&L Engines

Alm. snak
Morten Hansen

Motorproblemer T&L Engines

Indlægaf Morten Hansen » 6. aug 2009, 16:51

:respekt:Hej alle vette venner.

Håber det bliver fint vejr på Onsdag hvor vi skal mødes igen på vejle havn
jeg har hørt en lille fugl synge om vi måske skal en tur til Fredericia til hollywood dreamcars for at se deres ny lokaler som de har bygget om :respekt:.

Hva Kurt er du selv kørende i din egen vette til den tid eller skal du have et lift igen igen :smilielol5::smilielol5::smilielol5::smilielol5::rofl::rofl:

/Morten

kurt T H

Ja jeg har også hørt

Indlægaf kurt T H » 6. aug 2009, 17:23

Ja jeg har også hørt at vi skal til Fredericia næste Onsdag og se lidt biler

Jeg ved ikke om jeg er kørende ellers må jeg jo tage cykelen :smilielol5::smilielol5::smilielol5:

Bilen er for snart 4 uger siden afleveret på sjælland pga tændingsbanken i motoren og utæt motor ,har fået at vide de har skildt motoren ad og best andre stempler til den ,som desvære er i restordre,,,,,så jeg håber jeg kommer ud at køre iår ,,har prøvet tændingsbanken med 2 forskellige motorer ,forstår ikke det der med tændings banken ,den skulle kunne køre på 95 ,,,har prøvet 98 v power med oktan boost ,,,

måske er det noget skod benzin vi har i DK:driving:

Mvh Kurt T H

Ilse

Hej Kurt har vi samme

Indlægaf Ilse » 6. aug 2009, 19:15

Hej Kurt
har vi samme motor ? fra T & L. jeg kan heller ikke kører 95 blyfri (tændingsbanken tikker og banker)
jeg er pt. i kontakt med first mile ang. motor bøvl, den er målt til minder end det den er beskrevet til

Ilse & Michael

karstenhorn

Hejsa Vedrørende oktantal, så skal man

Indlægaf karstenhorn » 6. aug 2009, 20:15

Hejsa

Vedrørende oktantal, så skal man huske på at man bruger forskellige standarter i Europa og USA. I Europa bruger man "RON" standarten til forskel fra USA, hvor man bruger "MON" i stedet. Forskellen består primært i den måde man tester på og betyder i praksis at det amerikanske oktantal er 8-10 numre MINDRE end det europæiske. Med andre ord svarer US 92 oktan til dansk 102 oktan. Hvis en motor er købt i USA og er angivet til min. 95 oktan, så svarer det til dansk 105 oktan. Dem der har solgt jer de motorer, har forhåbentlig haft styr på dette faktum og sikret sig at de rent faktisk kan køre på dansk benzin uden at tændingsbanke pga. for høj kompression?

Lidt om forskellige oktantal: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Mvh
Karsten Horn

kurt T H

Hej Karsten Ved ikke

Indlægaf kurt T H » 6. aug 2009, 20:57

Hej Karsten

Ved ikke om de har styr på det ,,jeg har købt motoren for at den kan køre på 95 oktan ,det skriver de da i papirene :auto::auto::auto::auto:

Vil jo gerne ud at køre i år :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Måske bliver det på sådan en :bike::bike::bike::bike::bike::bike:

Kurt T H

karstenhorn

Hej Karsten Ved ikke

Indlægaf karstenhorn » 6. aug 2009, 21:38

Hej Karsten

Ved ikke om de har styr på det ,,jeg har købt motoren for at den kan køre på 95 oktan ,det skriver de da i papirene :auto::auto::auto::auto:

Vil jo gerne ud at køre i år :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Måske bliver det på sådan en :bike::bike::bike::bike::bike::bike:

Kurt T H

Hej Kurt

Hvis det er 95 oktan i USA, svarer det til ca. 105 oktan i Denmark :(

Mvh
Karsten Horn

Morten Hansen

Hej Kurt Kan du huske hvor

Indlægaf Morten Hansen » 6. aug 2009, 21:50

Hej Kurt

Kan du huske hvor meget bøvl jeg havde med tændingsbanken i min gl. motor.
Der var det helt galt med de stempler og de toppe som sad på det gav en alt for høj kompression

Håber snart du kommer med ud og gi`r baghjul til de andre r..... h..... hi hi hi

/Morten

Ilse

Hej Karsten de motore vi nu

Indlægaf Ilse » 7. aug 2009, 09:42

Hej Karsten
de motore vi nu har købt er solgt efter en dansk hjemme side så vi må gå ud fra at vi kan kører på dansk 95 benzin, ellers skulle det have stået på siden

min mening er at den er helt gal med matmatiken i de motore

Hilsen Michael

karstenhorn

Ja jeg har også hørt

Indlægaf karstenhorn » 7. aug 2009, 12:49

Ja jeg har også hørt at vi skal til Fredericia næste Onsdag og se lidt biler

Jeg ved ikke om jeg er kørende ellers må jeg jo tage cykelen :smilielol5::smilielol5::smilielol5:

Bilen er for snart 4 uger siden afleveret på sjælland pga tændingsbanken i motoren og utæt motor ,har fået at vide de har skildt motoren ad og best andre stempler til den ,som desvære er i restordre,,,,,så jeg håber jeg kommer ud at køre iår ,,har prøvet tændingsbanken med 2 forskellige motorer ,forstår ikke det der med tændings banken ,den skulle kunne køre på 95 ,,,har prøvet 98 v power med oktan boost ,,,

måske er det noget skod benzin vi har i DK:driving:

Mvh Kurt T H

Hejsa

I skal huske at være obs på at dem der skifter de stempler får alt afvejet på ny. Det vil sige total adskillelse af motor og af sted til en super dygtig maskinmand som har det rigtige udstyr. dette er ikke noget man bare lige gør og jeg er ikke engang sikker på om der er nogen her i DK der kan gøre dette ordentligt :(

Hvis de bare skifter stempler og samler det hele igen, så flår den alle lejerne i motoren øjeblikkelig samt den vil vibrere MEGET :(

For mig lyder det som om de motorer er bygget helt forkert og stumperne er ikke tilpasset hinanden. Er der et datablad som man evt. måtte se, her vil det typisk fremgå hvilke stumper motoren indeholder.

Hvis den er købt af et dansk firma gælder købeloven heldigvis og hvis det havde været min motor, havde jeg øjeblikkelig krævet mine penge tilbage.

Det i beskriver, lyder som noget der aldrig kommer til at virke efter hensigten :(

Mvh
Karsten Horn

(udmeldt) C3

Hejsa Vedrørende oktantal, så skal man

Indlægaf (udmeldt) C3 » 7. aug 2009, 17:04

Hejsa

Vedrørende oktantal, så skal man huske på at man bruger forskellige standarter i Europa og USA. I Europa bruger man "RON" standarten til forskel fra USA, hvor man bruger "MON" i stedet. Forskellen består primært i den måde man tester på og betyder i praksis at det amerikanske oktantal er 8-10 numre MINDRE end det europæiske. Med andre ord svarer US 92 oktan til dansk 102 oktan. Hvis en motor er købt i USA og er angivet til min. 95 oktan, så svarer det til dansk 105 oktan. Dem der har solgt jer de motorer, har forhåbentlig haft styr på dette faktum og sikret sig at de rent faktisk kan køre på dansk benzin uden at tændingsbanke pga. for høj kompression?

Lidt om forskellige oktantal: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Mvh
Karsten Horn

I USA viser man ofte et gennemsnit af RON og MON. Men jeg syntes at du overdriver forskellen mellem USA oktantal og Europa når du skriver at forskellen er 10. Normalt siger man 4-5 i forskel. Altså sådan at 90/91 oktan USA svarer til 95 oktan Europa.

Se f.eks. flg. klip, som også er fra WIki:

This higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in the United States, Canada and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90?91 US (R+M)/2, and deliver 98 (RON), 99 or 100 (RON) labeled as Super Unleaded.

Men dette ved motorleverandørerne i DK givetvis.

Det mest afgørende for hvilket oktantal er kompressionsforholdet.

Hvilket kompressionsforhold er de nævnte motorer leveret med?

C3

Tilbage til "Generelt forum"