Kina-kvalitet...- endnu et eksempel!

Alm. snak
Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Kina-kvalitet...- endnu et eksempel!

Indlægaf Anders #258 » 7. jul 2009, 22:38

Mit kære 69-sidespejl har oplevet meget i sin levetid, men var blevet lidt "slapt" og vippede langsomt nedad i selve spejlet under kørsel. Sidste vinter syntes jeg så det var på sin plads at skifte det ud med et nyt, og samtidig montere ét i passagersiden for symmetriens skyld (ja, det er jo ikke for udsynets skyld, for i den rigtige monteringsposition kan det ikke drejes nok indad til at man kan bruge det...!?!)

Spejlene blev købt hjem fra ZIP, monteret og forude ventede kun landevejen og nærmeste shell-tank med 99 oktan V-power:sifone:

Her et år efter må jeg konstatere, at kvaliteten ikke var helt på linie med mine forventninger.

Det gamle 69-spejl var blevet lidt slapt, men dette helt nye er fuldstændig løst, og man kan bogstavlig talt holde om selve spejlet og så trykke det 4-6 mm ind i dén holder, hvor kuglen sidder i...

Som billedet viser, hænger spejlet fuldstændig og er total ubrugeligt...- men er ellers stort set spritnyt...

Heldigvis kunne jeg låne mig frem til et sidespejl (... et originalt 71 vel og mærke...:respekt:) så sommertræffet kunne gennemføres med godt udsyn bagud...

Næste bestilling bliver så på et af de rigtige re-produktionsspejle...- så er der da i det mindste én der har haft det i hånden, og sat de korrekte numre i... :patriot:

Lykkemark

Ja Anders, Det er løn som

Indlægaf Lykkemark » 7. jul 2009, 23:26

Ja Anders,

Det er løn som forskyldt. De gamle duer ikke mere, er blevet for slappe, hvad bilder du dig ind, du unge effektive mand:(

:party1:Lykkemark

Tommy

Og hvor tror du så

Indlægaf Tommy » 7. jul 2009, 23:43

Og hvor tror du så dit nye re-produktionsspejl kommer fra ?

Tommy.

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Ja Anders, Det er løn som

Indlægaf Anders #258 » 8. jul 2009, 10:16

Ja Anders,

Det er løn som forskyldt. De gamle duer ikke mere, er blevet for slappe, hvad bilder du dig ind, du unge effektive mand:(

:party1:Lykkemark

Hehe...- det er helt rigtigt, Lykkemark...- jeg prøvede jo at holde mig til et ordvalg, hvor opfordringen til associationer ikke lå lige som det første...:rofl:

Men dét er da helt rigtig - som Tommy kommenterer - at de kommende repro-spejle ikke nødvendigvis er US-made, men jeg giver det et forsøg, da de alt andet lige har været igennem flere hænder og øjne, når de skal kunne opfylde NCRS-kravene.

Nu må vi se hvordan de ser ud...- men det kan da ikke blive ringere end de nuværende :coolgleamA:

david

Hehe...- det er helt rigtigt,

Indlægaf david » 8. jul 2009, 20:51

Hehe...- det er helt rigtigt, Lykkemark...- jeg prøvede jo at holde mig til et ordvalg, hvor opfordringen til associationer ikke lå lige som det første...:rofl:

Men dét er da helt rigtig - som Tommy kommenterer - at de kommende repro-spejle ikke nødvendigvis er US-made, men jeg giver det et forsøg, da de alt andet lige har været igennem flere hænder og øjne, når de skal kunne opfylde NCRS-kravene.

Nu må vi se hvordan de ser ud...- men det kan da ikke blive ringere end de nuværende :coolgleamA:

Hvis man vil undgå kan man renovere de originale spejle, her er en vejledning det ser ikke så svært ud:

http://www.corvettefaq.com/c3/chrome_mirror.pdf

til C2'eren kan man få et nyt spejl fra GM restoration parts, måske de kommer til C3 en dag også:

http://www.gmrestorationparts.com/product.asp?session=2C8C29A7585741D4AB9A9D632DBD36B6&kw=&cp=1&search_type=year_make_model&make=CHV+&model=CVET&year=1964&md=&d=&dept_id=16&pf_id=3839611B&c=42166YHNOXFJ05C&s=

Tommy

Spar pengene, og find et

Indlægaf Tommy » 9. jul 2009, 00:05

Spar pengene, og find et brugt spejl, mit re-produktionsspejl roterer som en vindmølle ved 80 Kmt

Tilbage til "Generelt forum"