Jeg fik lige min 68'er synet igår, fredag, og der var ingen anmærkninger - jeg kan nu tages hul på en ny 2 års periode, hvor jeg ikke skal tænke på syn.... >;o)
Jeg var betænkelig inden synet, for siden sidste syn er det meste af undervognen skiftet, bl.a. er der monteret fiberfjeder foran, istedet for de gamle skruefjedre, bærearmene er i gitterrør, højde og dæmpning er justerbar mm.
Bagtil er affjedringen også variabel, med fiberfjeder som er monteret helt anderledes end standard.
Da synsinspektøren havde hejset bilen op med liften, bemærkde han selvfølgelig straks at det så helt anderledes ud end standard. Han (+ én mere, hele synspersonalet er som regel tilskuere når Vetten gennemgåes) havde en del kommentarer, men alle sammen omkring hvor godt det hele så ud, at alt var skiftet men til noget bedre osv, osv.
Efter synet sludrede jeg med ham et par minutter, og han gav udtryk for at så længe man monterer nye stumper som tydeligvis er OK konstruerede, ville der ikke være problemer med at få bilerne godkendt i bilinspektionen i Frederikshavn.
Jeg spurgte til hvad nu hvis jeg næste gang har en bremseforstærker monteret?
I så fald skal jeg kunne dokumentere at bremsesystemet er dimensioneret til brug med bremseforstærker, men som han sagde, 'Vi ved jo ikke at bilen IKKE har været forsynet med bremseforstærker da den blev fremstillet, så hvis ellers bremserne fungerer som de skal, vil du ikke få nogle spørgsmål ang. en evt. bremseforstærker'.
Se, det syntes jeg var en fornuftig mand at tale med, og jeg er glad for at jeg bor tæt på Frederikshavn!!!
Jubiii, bilen gik fejlfrit igennem syn
-
Re: Jubiii, bilen gik fejlfrit igennem syn
God info til os nordjyder!
Jeg fik min synet i skagen uden anmærkninger(bortset fra at jeg skulle banke et stelnummer på rammen) i foråret.
Det virker ikke som om de ved særlig meget om de her gamle biler *s*
Jeg fik min synet i skagen uden anmærkninger(bortset fra at jeg skulle banke et stelnummer på rammen) i foråret.
Det virker ikke som om de ved særlig meget om de her gamle biler *s*
Re: Jubiii, bilen gik fejlfrit igennem syn
Tillykke med det !!
Jeg har også lige fået synet min, desværre først efter et omsyn.
Den første synsmand mente at der var noget galt med styrtøjet, nærmere bestemt kontrol-ventilen i servosystmet, som han mente der var slør i.
Jeg fik kikket nærmere på den og fandt ud af at den skal være sådan. Jeg kørte ud til synshallen og fik synslederen til at kikke på bilen, hvorefter han godkendte den.
Fik dog lov til at betale for et omsyn alligevel.
Jeg synes altid det er et lotteri med syn, og det kan være både en fordel og en ulempe at synsfolkene ikke kende meget til bilerne.
Jeg har også lige fået synet min, desværre først efter et omsyn.
Den første synsmand mente at der var noget galt med styrtøjet, nærmere bestemt kontrol-ventilen i servosystmet, som han mente der var slør i.
Jeg fik kikket nærmere på den og fandt ud af at den skal være sådan. Jeg kørte ud til synshallen og fik synslederen til at kikke på bilen, hvorefter han godkendte den.
Fik dog lov til at betale for et omsyn alligevel.
Jeg synes altid det er et lotteri med syn, og det kan være både en fordel og en ulempe at synsfolkene ikke kende meget til bilerne.