Hyggetur med to corvetter endte i lort...:(

Alm. snak
73Corvette
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. sep 2006, 05:48

Hej Svein Det er godtnok nogle

Indlægaf 73Corvette » 6. apr 2009, 17:13

Hej Svein
Det er godtnok nogle triste billeder. Jeg har prøvet næsten de samme skader men bare på samme Corvette. Den 20 maj er det 3 år siden at det skete for mig og skaden på forenden er ikke lavet endnu, jeg bliver holdt hen med en masse snak, så find en der vil lave dem helt færdig med det samme. Noget andet, der er ikke langt tid til vi skal have forårsmønstring og komme i en anden bil end en Corvette går ikke. Jeg måtte køre i min anden bil til sommertræt senere på sæsonen og du vil blive spurt mange gange. Hvor er din Corvette ? : willy_nilly: :bus:

Hilsen Knud Erik # 299

Vi ses til forårsmønstringen i Corvette ikk ? :cheers2:

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Øv øv surt tidspunkt at

Indlægaf Martedal » 6. apr 2009, 18:57

Øv øv surt tidspunkt at få skadet sin bil på.. pøj pøj med genopretnng af dyret

Martedal

454
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2008, 18:24

Hej Svein Vi ses til forårsmønstringen

Indlægaf 454 » 6. apr 2009, 18:57


Hej Svein

Vi ses til forårsmønstringen i Corvette ikk ?
Hilsen Knud Erik # 299
:cheers2:


Jo vi kommer i 2 Corvetter...men Tone kører ikke bag mig...:rofl:

/Svein

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Hej Svein Jeg ville spørge en

Indlægaf karstenhorn » 6. apr 2009, 19:41

Hej Svein

Jeg ville spørge en dygtig advokat til råds, uden selv at være jurist så mener jeg ikke at man må tage forbehold i den lovpligtige ansvarsforsikring. Mener bestemt at staten fastsætter krav til den pågældende dækning.
Hvad nu hvis man, ved et uheld, kom til at bakke ind i en anden af ens køretøjer ifm. parkering i indkørsel etc. - Mystisk regel som jeg ikke kan finde hos mit selskab(Codan)

Mvh
Karsten Horn

Inge & Finn 652
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11. aug 2007, 16:42

Surt

Indlægaf Inge & Finn 652 » 7. apr 2009, 23:22

Kan godt se der skal mere end gaffatape,
og et par gode flasker Corvette vin til.
Beklager: Kan ikke finde en Smiles at indsætte, der dækker.
Alligevel GOD Påske.
Finn

Kim G
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. apr 2007, 23:42

Jeg har læst de forskellige

Indlægaf Kim G » 9. apr 2009, 01:22

Jeg har læst de forskellige indlæg og har følgende kommentar:

Det er vigtigt at vide om konens bil kun var ansvarsforsikret eller om den også var kaskoforsikret. Såfremt den var kaskoforsikret skal forsikringen dække skaden på begge biler. Er den kun ansvarsforsikret stiller sagen sig lidt anderledes. Konens bil vil ikke være dækket, da det er konen der er skyld i ulykken. Skaden på den anden bil vil sandsynligvis være dækket idet skaden er sket i et færdselsuheld hvor det ikke kan være afgørende hvem der er fører af den anden bil. Passusen i policen vil formodentlig dække over de situationer hvor det ikke er et decideret færdselsuheld. Ansvarsforsikringen (loven er præceptiv- kan ikke fraviges) skal jo netop dække skader ved færdselsuheld. Her vil jeg også råde til som en tidligere skrev at tage fat i en god advokat.

Hilsen

Kim G (mobil 20 41 29 03)
De bedste hilsener
Kim #725

454
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2008, 18:24

Hej Kim G. Konens bil er

Indlægaf 454 » 11. apr 2009, 21:51

Hej Kim G.

Konens bil er kaskoforsikret! Min bil var på prøveplader med ansvarsforsikring.

Læs hvad Thisted Forsikring har i sin forsikringsaftale!

Det hele er helt absurd. Her bliver jeg kørt i røven og bliver straffet for det økonomisk fordi det er min kone der kører bilen ind i min (!) Og nogen advokat besøg oveni gør det heller ikke billigere...:(

/Svein

Kim G
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. apr 2007, 23:42

Hej Svein Ja i Thisteds betingelser

Indlægaf Kim G » 12. apr 2009, 11:54

Hej Svein

Ja i Thisteds betingelser under "Ansvarsforsikring", men skaden på konens bil er konens kaskoskadeforsikring der skal dække - så 1) forsikringen dækker skaden på konens bil. Det kan ikke diskuteres uanset hvem modparten så end er da det er konen der er skadevolder (ansvarlig for skaden)..
2) Skaden på din bil skal dækkes af ansvarsforsikringen uanset det som Thisted skriver da loven er præceptiv og der er tale om et færdselsuheld. Ansvarsforsikringen skal jo netop dække skadelidte i et færdselsuheld også hvis det er familiemedlemmer man kører ind i. Anderledes havde det været såfremt konen havde kørt ind i carporten ("på ting eller ejendom" jf. undtagelsen i forsikringsbetingelserne) og ødelagt denne så havde ansvarsforsikringen ikke dækket.

Skriv et brev til Thisted forsikring med ovenstående formulering sådan nogenlunde og se om de ikke falder til "patten"

hilsen

Kim
De bedste hilsener
Kim #725

454
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2008, 18:24

Hej Kim G. Jeg er helt

Indlægaf 454 » 12. apr 2009, 14:02

Hej Kim G.

Jeg er helt enig med dig!!!

Problemet er at jeg ringede til Skat's forsikringsselskab, som er "min part" i denne sagen. Hvorpå sagsbehandleren ringer til Thisted... og hun ringer så tilbage til mig og beklager at Thisted Forsikring IKKE vil dække skaden på min bil (!!!)

Og hun siger videre at denne regel KUN bliver brugt på veteranbiler i Thisted Forsikring, og at der er ingenting at gøre...:(

Hvad har jeg så at stille op med?

Sagen er såpas underlig at hvis en større organisation stod bagom CCD her i Danmark, så kunne man engageret en advokat av principielle årsager.

I Norge er CCN ind under Landsforbundet av Motorhistoriske Kjøretøy (LMK), en organisation der ivaretar medlemmernes interreser. Hvis man har behov for juridisk bistand så sender man en mail eller ringer direkte til organisationens advokat. Og det hjælper....
http://www.lmk.no/page.php?5

Jeg håber bare at medlemmerne i CCD eller nogen anden club aldrig bliver ramt af et familiemedlem, det bliver hurtigt til unødvendige økonomiske udgifter.

/Svein

Kim G
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. apr 2007, 23:42

Hej Svein Undskyld men du skal

Indlægaf Kim G » 13. apr 2009, 10:48

Hej Svein

Undskyld men du skal da ikke lade skat´s forsikringsselskab og Thisted forsikring afgøre om du skal have erstatning. Du må se selv at fatte pennen og skrive til Thisted. Hvis du bare siddder med hænderne i skødet så er det klart at du ingen erstatning får. Jeg har jo givet dig opskriften.
På ved vanten :) og lad være med at opgive inden du får begyndt.

Kim:sifone:
De bedste hilsener
Kim #725


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster