Vurdering af 68-vette ved indregistrering

Alm. snak
Lars68

Vurdering af 68-vette ved indregistrering

Indlægaf Lars68 » 5. jun 2004, 15:55

Hej

Jeg fik synet og indregistreret min 68 vette september 2003 og betalte da 35000 kr i depositum. Nu har jeg netop modtaget et brev fra Told og skat om at jeg skal køre bilen til 'besigtigelse' hos 'vurderingsmændene' 28 juni (9 måneder senere). Er dette en ren formalitet eller har nogle erfaring med dette? Jeg troede at det var en ren 'papirsag'. Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med dette? Det eneste problem skulle i givet fald være at de måske ikke vil anerkende bilen som en 68-er fordi der er lagt en lidt nyere renoveret smallblock i m.m. Men jeg troede at alt dette var afklaret i forbindelse med syn/toldsyn i september. Nogle gode hints?

PS Jeg var jo så naiv at tro at brevet fra Told og skat indeholdt en check da de nu endeligt måtte have fastlagt registreringsafgiften. Men ak nej.

Lars (353)

Dolberg

Re: Vurdering af 68-vette ved indregistrering

Indlægaf Dolberg » 5. jun 2004, 17:28

9 måneder! Det var godt nok lang tid at vente :-(

Jeg har netop fået synet/toldsynet min 1974 med henblik på at betale afgiften, jeg var godt klar over at den skulle ind til besigtigelse men at der kan gå så lang tid er jo rystende! Man kan jo ikke starte renovering/tuning før de har endeligt vurderet den.

Gæst

Indlægaf Gæst » 5. jun 2004, 23:08

Når en bil er over 35 år skal den vurderes endeligt for at opnå status som veteranbil, dette skal gøres inden 3 måneder efter nr. pladerne er hentet, du har formentlig glemt det og bliver nu indkaldt. Der gælder stadig at bilen skal fremstå original, om den er et nysynet vrag til 40.000 kr eller en Concours til 500.000 kr betyder intet, det er udelukkende originalitet de går efter. Grunden til den skal vurderes er den lave afgift, man vil undgå Hot Rod ombygninger/ AC Cobra replika'er som ikke er berretiget til lav afgift.  Så tag det helt roligt, bilen skal bare ligne original bilen renoveret eller ikke renoveret. Og til sidst en 327'er 350'er eller nyere er total identiske, så det er der ingen der ser bare rolig!

Hilsen Thomas

Gæst

Indlægaf Gæst » 5. jun 2004, 23:29

Ja ja, godt ord igen, så nysynet til 80.000,- var det bedre?

Hilsen Thomas

Piet

Indlægaf Piet » 6. jun 2004, 10:38

Thomas har helt ret, de kigger udelukkende på om bilen er hvad papirerne siger, dvs i dette tilfælde en 68'er.

grunden til det tager så lang tid at blive kaldt til vudering er at de samler biler sammen, det tog ca 6 måneder for min 68'er og efterfølgende ca 2måneder før jeg fik 5.000.- retur fra dem, selve vudernigen er rent ud sagt til grin, de kunne uden at blinke have klaret det da du var til syn det toig for mni bil ca 2-2.5 minut.

Boe

Indlægaf Boe » 9. jun 2004, 22:17

Hej lars

i april mdr betaalte jeg 31170 kr i depositum på min 68 cab sb,  ved samme lejlighed fik jeg en tid til fremvisning 10 maj, jeg ventede med længsel i godt en månede, hvor tiden endelig oprindt, jeg blev mødt af tre vurderingsmænd, vi kalder dem rip rap og rup, som med hver deres skrivepad lavede noter om bilen. af bare nysgerrighed spurgte jeg rap om hvorfor de egentlige skulle se bilen, det var for at se om den var original svarede han, jammen stammede jeg det har de da gjort i synshallen, javist min ven sagde han, men vi er jo ikke helt dumme på told og skat, du kunne jo feks have fusket med bilen efter den har været i synshallen  så den ikke er i orginal stand længere, og det er det vi tjekker. jeg unlod at kommentere sagen mere da jeg viste at jeg var oppe mod bedre vidende. da jeg selvfølge ikke kunne komme i tanke om at pille, efter rip rap og rup har kigget på vetten.

Men idag den 9 jun oprindt den store dag endelig regulering af afgiften dommen lød på at staten vil have 29020 kr for en 36 år gammel bil en diference på 2150 kr som de sender på en check engang når de er færdig med at bruge min husholdningskasse som kredit

MVH Boe    

Tilbage til "Generelt forum"