Harmonic damper...

Alm. snak
(udmeldt) C3

Harmonic damper...

Indlægaf (udmeldt) C3 » 18. maj 2004, 17:44

Jeg overvejer at anskaffe en ny. Er der nogen der kan rådgive lidt om de forskellige typer etc.
Er min motor ( 1969 350 cui ) internt eller eksternt afbalanceret? Flere steder på nettet omtales at timing marks kan skride ( på standard dæmperen ) - det ser ud til at være tilfældet på min.

Er den viste fra Summit et godt bud?

C3

(udmeldt) C3

Re: Tips søges til bremseproblem

Indlægaf (udmeldt) C3 » 18. maj 2004, 21:29

Jo, netop, og det er jo også dine symptomer. At dine bremser så tilsyneladende fungerer normalt EFTER én opbremsning kan skyldes mange ting. Fortæl mere. Hvordan startede det. Kom det snigende. Kom det efter en længere stilstandsperiode...o.s.v.

C3

PS. Jeg udlufter gerne med en klar plasticslange på udluftningsskruerne. Når man med åben skrue pumper stille og roligt kan man tydeligt se om der kommer luftbobler.

Piet

Re: Harmonic damper...

Indlægaf Piet » 18. maj 2004, 22:27

timing marks som 'skrider det finder jeg meget svært at tro på, med mindre vibrationsdæmperen er TOTALT smadret i vulkaniseringen dvs faktisk faldet fra hinanden i 2 dele.

Der hvor timing mærkerne gerne går i koks er når folk monterer en ny 'aflæsningstap' på forkammerdækslet der findes nemlig et hav af foskellige og mange af dem er i så afsindig dårlig kvalitet at det skulle være forbudt at sælge dem.

Jeg har sellv lige skifet svingnigsdæmper på min motor og jeg gik efter en fluiddamper (købt hos summit) fordelen ved denne skulle efter sigende være at man kan tage omdrejninger en anelse hurtigere, prisen er stort set den samme som en traditionel vulkaniset dæmper.

Din motor er iøvrigt internt afbalnceret  dvs afbalnceringen er lavet på krumtappen, og derefter er der sat en selvstændigt afbalanceret svingnigsdæmper på, jeg fik tilbud på at få alle mine motordele (krumtap, plejlstænger osv) afbalanceret og der sagde værkstedet at svingningsdæmperen skulle sidde på imens, heldigvis læste jeg list om det selv og fandt ud af at en fluiddamper under INGEN omstændigheder må sidde på krumbassen når den bliver afbalnceret, så der er en foskel som er værd at vide på en fluiddamper og en standard damper.

hvis din svingnigsdæmper ser fin ud i vulkanisereingen og den ikke ser ud til at 'slå' sig når motoren kører, så er der ikke synderlig grund  til at skifte den.

david

Re: Tips søges til bremseproblem

Indlægaf david » 19. maj 2004, 00:17

Luft i systemet på Corvetter er lidt af en designfejl pga. pletter/rust som langsomt kommer i bremsekaliprene hvis man ikke skifter bremsevæske min. en gang årligt.

Hvor friske er dine kalipre/har du rodet med bremserne fornylig ?

Tilbage til "Generelt forum"