Hej Alle
Jeg har et problem med min blæser som ikke starter. Jeg hælder mest til at det er temperaturmåleren der er røget, så den ikke ved den skal starte. Er der nogen der har nogle råd til hvor jeg finder en reservedims til den her i DK forholdsvis hurtigt? Jeg var hurtigt forbi firstmile.dk, men de så ikke ud til at ligge inde med noget til den årgang (67).
Andre der har oplevet det samme og som har gode råd til hvad jeg ellers skal kigge efter?
og et ekstra spørgsmål...
Jeg har netop købt nye ventildæksler til bilen, men i de nye sidder der de her små spidser på bagsiden. Har hørt det er for at olien kommer bedre ned i vippearmene, men mit problem er at de rammer på vippearmene og bøjer! Jeg vil ikke ';hive'; dem af, da de ser ud til at de er nittet fast og dermed kan jeg ødelægge hele ventildækslet, så nu vil jeg tage en bidetang og bide dem af - god idé? Jeg må også lægge dobbeltpakninger på for at løfte det højt nok op, da mit (på forummet tidligere nævnte) ventildæksel flækker fordi de sidder og rammer på. Det gør de trods alt ikke så meget, når der er dobbeltpakning på kan jeg se - gode råd til alternativer er også meget velkomne...
Ellers håber jeg bare i alle nyder sommeren og Jeres biler!
Anders
blæseren starter ikke
Re: blæseren starter ikke
hey Anders
Går ud fra det er en el-blæser du beskriver .
Jeg havde samme problem i foråret ,og det viste sig at være min sprit nye el-blæser der var stået af
.
Prøv at sætte direkte strøm til , for at se om det kunne være det
Allan
Går ud fra det er en el-blæser du beskriver .
Jeg havde samme problem i foråret ,og det viste sig at være min sprit nye el-blæser der var stået af

Prøv at sætte direkte strøm til , for at se om det kunne være det
Allan
Din elblæser bruger ikke den originale føler for opstarts signal, den originale føler er kun forbundet med dintemperaturviser inde i bilen.
Når du har elektrisk køler/blæser monteret så er den monteret med en nyere styring, der findes et hav af forskellige styringer, fælles for dem er dog at der ikke findes reservedele til dem.
Men som Allan skriver prøv at tjekke om det er blæseren som er defekt først.
Når du har elektrisk køler/blæser monteret så er den monteret med en nyere styring, der findes et hav af forskellige styringer, fælles for dem er dog at der ikke findes reservedele til dem.
Men som Allan skriver prøv at tjekke om det er blæseren som er defekt først.
-
Hej Allan og Piet
Takker!
Prøver en kortslutning først for at se om det er defekt. Jeg er med på den med temperaturmåleren, dem er der jo nogle stykker af fra blæseren kan jeg se og det var også dem jeg tænkte på at skifte, men det er så straks værre kan jeg forstå. Sådan er det... Det skal (desværre) aldrig være let
Takker!
Prøver en kortslutning først for at se om det er defekt. Jeg er med på den med temperaturmåleren, dem er der jo nogle stykker af fra blæseren kan jeg se og det var også dem jeg tænkte på at skifte, men det er så straks værre kan jeg forstå. Sådan er det... Det skal (desværre) aldrig være let