Corvette leverer underholdningen

Alm. snak
007hahn

Corvette leverer underholdningen

Indlægaf 007hahn » 23. jul 2008, 12:27

På Kalø sparke-dæk møde leverede en Corvette-ejer igen underholdningen til hundredevis af nysgerrige, ved som mange andre at spinne lidt hjul ved afgang - hvilket kan være risikablet, da udkørsel fra p-pladsen foregår i et sving og med mange tilskuere, trafik etc.
I dette tilfælde foregik det med et mini-piv, der åbenbart var nok til at chaufføren ikke kunne magte det - bilen kom i slinge-rage og endte med frontalt at suse ned i en 2m dyb grøft. Det så ud til at det var Vetten's sidste køretur, rammen må have fået et ordentligt smæk.
Det er så anden gang inden for få uger at der ryger en Corvette af vejen ved Kalø pga en lillebitte smule gas, der overstiger chaufførens kundskaber. Ærgerligt for ejeren - pinligt for mærket.

God sommer...

Per Hahn

Roald #606

re:Corvette leverer underholdningen

Indlægaf Roald #606 » 23. jul 2008, 13:15

Ja, jeg stod og så det da det skete. Jeg har set bedre steder at køre på den måde. Smal buet vej med modkørende og folk der krydser vejen på vej over til ishuset... hmm

Gæst

Indlægaf Gæst » 23. jul 2008, 17:36

Hej

Ja ærgeligt for fyren ( men det er jo trods alt han manglende evner bag et rat ) men meget mere ærgeligt for mærket

Kan da næsten gætte hvad folk i kalø området mener om corvette folk

Men havde emnet oppe på forum for et halvt års tid siden, hvor jeg nærmest blev haglet ned

Syndt for mærket

ROMMEL

Re: re:Corvette leverer underholdningen

Indlægaf ROMMEL » 23. jul 2008, 19:01

Jeg er helt sikker på at mærket overlever. Meget ærgerligt for ejeren af grøftegraveren, men alle kan
komme på avedøre holme den 16/8 og få afløb for deres hang til at fyre baljen af under sikre forhold.
Det er nu en gang meget anvendt at lige give lidt røg på diverse træf og jeg er da ikke bleg for at indrømme
at jeg gør det tit og ofte. jeg kan styre alle mine heste og når det går godt og flot er der jo kun anerkendelse
klap og pift af ';mærket'; fra tilskuerene. denne gang gik det ikke godt men heldigvis var der kun materielle
skader og det må ejeren jo selv udrede. 
Mvh.Rommel

Gæst

Indlægaf Gæst » 30. jul 2008, 18:31

Kære ?agent? 007, 65 Stingray

Lige et lille indlæg fra min side, jeg er/var den uheldige/dumdristige der snuste til grøften i Kalø første gang. Indrømmet det var ikke heldigt, også meget pinligt mindst af alt for mig. Det har jeg selvfølgelig lært af, og må på et køreteknisk kursus! ? jeg er glad for ingen kom noget til, bilen er heldigvis hel og det er kun mit ego der har lidt et knæk.
Men jeg synes det svagt at gøre sig til smagsdommer på andres og mærkets vegne. Der er endda taget billeder af den sidste uheldighed. Det er altid let at kritisere og hovere over andres ulykke! ?
Men lad da være med at lave så stort et ?nummer? ud af det. Men jeg vil jeg gerne give alle min helt uforbeholdne undskyldning, også over for mærket.

Mvh.Jan

John #817

Indlægaf John #817 » 30. jul 2008, 19:26

Hej Jan,

Jeg kiggede på din bil i går, da vi allesammen kom til Moesgaard. Fin bil du har.
Dejligt med en mere i Århus området :-)

/John

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 30. jul 2008, 19:41

@guffi, flot at du ';melder'; dig og at du vil tage ved lære af uheldet. Også rart at sagen kommer ned på jorden. Fra at være omtalt som en totalskade er det godt at erfare at bilen ovenikøbet er nogenlunde intakt.

På Bornholmsturen så vi en del brændere/heftige accelerationer - hører det ikke med til US bilkulturen? (Forudsat at det sker med kontrol over bilen.)

C3

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 30. jul 2008, 19:48

Godt sagt Jan 

Synes ikke man bør sætte billeder af andres ulykke ind på forum - Jeg tror det er straf nok for ejeren selv, at hans Corvette var en smut i grøften ! 

/Thomas..

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 30. jul 2008, 20:15

Var det ikke uheld nummer 1 Guffi var indblandet i? Billedet er af uheld nummer 2 og her var glasfiberen i front revnet ret grundigt. Men tvivler på at det ligefrem var en totalskade. Håber ejeren slap uden skade.

Jo, en brænder/frisk acceleration hører da med. Men problemet her er nok nærmere at omgivelserne ikke var så egnet til den slags kørsel. Hvis grøften ikke havde været der til at fange bilen, kunne den hvide corvette have fortsat ind i en flok parkerede biler og var det sket nogle meter tidligere kunne han lige så godt have pløjet en flok mennesker.

Men jeg så da både mustanger/trans ams m.v. der kørte på samme måde (dog uden uheld).

Reelt er der vel ingen der ved om uheldet måske skyldtes en overbelastet trækaksel eller lignende inden man ligger ejerens køreegenskaber til last.

Min pointe er bare at der gerne må være (område)plads til uheld, når man udøver lidt dækafstrafning kombineret med en kraftig acceleration

Tonen i indlæg nummer 1 inkl. billedet er jeg heller ikke fan af.

Tilbage til "Generelt forum"