et spørgsmål til panelet:
Hvad er en god arbejdstemperatur på en small-block?
jeg synes min Vette varmer lidt rigeligt, nemlig med en drifttemperatur på ca.235 grader farenheit. Jeg har ny køler/viskosetermostat/termostat.
Poul
drifttemperatur
Re: drifttemperatur
235! det er jo 113 grader, den skal helst ikke meget over 210, bedst er det hvis den ligger på termostattemperaturen, er du sikker på at der er nok vand på eller rettere kølervæsken, medmindre du da lige har været oppe og klokke med 270 km/t og kører af på en afkørsel, lige efter sådan en tur kan den godt ryge en tur derop.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: drifttemperatur
Jeg har lige kørt en længere tur på landevej. Jeg kører uden ventilatorvinge, og temperaturen kan længe ligge på ''1/4 mærket'' ( (?)190 F = 87 C ) UDEN at den elektriske ventilator starter. Ventilatoren starter præcis på 1/4 mærket ( 190 F ). Så temperaturen kommer ikke mere end højst en streg over 190 F. Jeg ville gætte på at lodret nål = 210 F = 99 C må være normal driftstemperatur. Så der er et eller andet galt med din visning. Koger den nogensinde? Virker instrumentet mon korrekt?
C3.
Skalaen er lavet sådan at det er uklart om 1/4 mærket er 190 F - da næste markering mod venstre er 100 F.
Jeg har iøvrigt bestilt en ny blæserkontakt 95 C/ 90 C - jeg ser ingen grund til at ventilatoren skal starte allerede ved 190 F.
C3.
Skalaen er lavet sådan at det er uklart om 1/4 mærket er 190 F - da næste markering mod venstre er 100 F.
Jeg har iøvrigt bestilt en ny blæserkontakt 95 C/ 90 C - jeg ser ingen grund til at ventilatoren skal starte allerede ved 190 F.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster