Jeg skal snart have plader på min nyerhvervede corvette cabriolet fra 69. Den har ikke været indregistreret i Danmark før. Der er papir på bilen, og jeg kan finde bilens stelnummer på typepladen i motorrummet, på motoren (heldigvis det samme...) og på chassisrammen ved baghjulet, hvor det er banket ind. Desværre er der tilsyneladende ikke noget nummer i vinduesrammen, selv om der er et lille 'vindue' i polsteret.
Er det sædvanligt - og hvad gør jeg til syn ? Problemer ??
Hvordan ser nummeret i vinduesrammen normalt ud - er det stemplet/banket på en blikplade, eller ??
På forhånd tak for jeres svar.
Medlem nr. 377
Placering af stel-numre på corvette c3
Re: Placering af stel-numre på corvette c3
Re: Placering af stel-numre på corvette c3
Du skal nok regne med at de forlanger at stelnr.: sidder rimelig lettilgængeligt på rammen foran et eller andet sted. Min 78ér blev i første omgang disket til syn fordi de mente at 'stelnr. mangler' som der står i synsrapporten. Efter at have svejset en lille plade med stelnr. på rammen så synsmanden kunne aflæse den uden det store besvær blev den så godkendt i anden omgang. Det med at nr. står i vinduesrammen tæller i øvrigt ikke i synsmæssig sammenhæng, fordi de har en ide om at man så bare lige kan sakse vinduerammen og skrue en anden bil på - ja ja jeg ved det, logik i synshallen har altid været noget speciel,
dvs. du har altså ikke flere problemer fordi nr. mangler i vinduesrammen, men du skal nok overveje det med en lille 'stelnrplade' på rammen er mere lettilgængeligt sted hvis du vil igennem syn i første hug
mvh
Bjarne
dvs. du har altså ikke flere problemer fordi nr. mangler i vinduesrammen, men du skal nok overveje det med en lille 'stelnrplade' på rammen er mere lettilgængeligt sted hvis du vil igennem syn i første hug
mvh
Bjarne