www.shell.com/home/content/dk-da/news_and_library/press_releases/press2008/pm_vpower99_0406.html

Det skal da prøves, så støtter du også ';mit'; hold i F1 !!
Nogen i klubben som har prøvet dette og kunne mærke en forskel ??
/Thomas..
Hejsa
Benzin er en underlig størrelse, mange har den fejlagtige opfattelse at benzin med højere oktantal brænder bedre end benzin med et lavt oktantal. Dette er imidlertid HELT forkert! Det er således at jo højere oktantal medfører en HØJERE antændelsestemperatur og er derved sværere at antænde!
Rent effektmæssigt er der således mest effekt i den benzin med det laveste oktantal der netop virker uden at tændingsbanke. Moderne indsprøjtningsmotorer har bankesensorer integreret i motorstyring og registrerer de tændingsbanken skruer ECUen automatisk ned for tænding.
Man begår således ingen fejl ved at anvende for højt oktantal, man får bare ikke noget ud af det hvis det ikke er påkrævet. I visse tilfælde vil det bare afstedkomme MINDRE effekt.
Mvh
Karsten Horn
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster