Hej,
Hvem kan fortælle lidt om topstykke 3991492?
/John
Topstykke 3991492
Re: Topstykke 3991492
Hej John
This cylinder head (casting P/N 3991492) was originally installed on special high-performance small-blocks such as the 302ci Z-28 and 350ci LT-1. It is popularly known as the ';fuel injection'; head because it shares many features with previous high-performance Corvette heads. This head has straight spark plugs, 3/8'; screw-in studs, pushrod guideplates, and heat riser passages. The 64cc combustion chambers are machined for 2.02'; intake valves and 1.60'; exhausts. Seats are not heat-treated
Håber at du kan bruge dette.
Mvh Kim 651
This cylinder head (casting P/N 3991492) was originally installed on special high-performance small-blocks such as the 302ci Z-28 and 350ci LT-1. It is popularly known as the ';fuel injection'; head because it shares many features with previous high-performance Corvette heads. This head has straight spark plugs, 3/8'; screw-in studs, pushrod guideplates, and heat riser passages. The 64cc combustion chambers are machined for 2.02'; intake valves and 1.60'; exhausts. Seats are not heat-treated
Håber at du kan bruge dette.
Mvh Kim 651

re:Topstykke 3991492
Tak Kim,
Dejligt med LT1 topstykker :-)
/John
Dejligt med LT1 topstykker :-)
/John
Hvor finder man de oplysninger, er det en hjemmeside eller en bog eller hvor kommer det fra?
Ja det var jo noget kedeligt noget med de topstykker John, men det kunne du jo ikke vide da du købte bilen

Der står jo højt og tydeligt at ventilsæderne ikke er heat treated, hvilket jo som bekendt betyder at motoren ikke må startes efter årsskiftet 70/71.
Men hva'; det bliver jo sikkert en sædvanlig Dansk sommer så du ville nok ikke få kørt noget alligevel, du kan jo altid bilde naboerne ind at du venter på noget speciel benzin, der gik ud af produktion, dengang man gik fra hvalolie over til ';det sorte guld';.

ps. Det kan jo være at du kan give dem til Roald, han samler på ting.
-
LOL... ja men jeg samler jo kun på ting der _ikke_ virker 

Hej Lykkemark,
Ja det må jeg lære at leve med, men jeg tror det går
Med 1970 LT1 topstykker i min 69, er det så ikke 370hk? alså 5hk mere en f.eks en 1971 454 ?
Jeg mener at have hørt, at der er en betydeligt mærkbar forskel med 5hk mere !!!!!
/John
Ja det må jeg lære at leve med, men jeg tror det går

Med 1970 LT1 topstykker i min 69, er det så ikke 370hk? alså 5hk mere en f.eks en 1971 454 ?

Jeg mener at have hørt, at der er en betydeligt mærkbar forskel med 5hk mere !!!!!
/John
Kære John
Når du sådan står og betragter dit maskinrum ovenfra, er der så andre ting udover dine topstykker der ikke passer sammen med resten af bilen ?
Jeg har det jo sådan, at når jeg kikker ned til dampmaskinen og de forskellige ting der er forbundet med dette sindrige maskineri, så passer det hele sammen i dato orden, så godt at jeg er i stand til at bestemme vejrudsigten den dag den sidste svejseklat blev tabt på rammen og yderligere omgivelser.
Jeg kan jo godt se John, at det er noget mere trivielt end at kunne åbne hjelmen og sige: ';Gæt en bil ';!
Iøvrigt skal du ikke lade dig forblænde af det med hestekræfter, det er kun noget man får når det hele passer sammen.
Man kører jo ikke hurtigere på en cykel fordi man får cykelspænder på vel ?

He-he Lykkemark og sådan kunne vi blive ved og ved :-)
Men når alt kommer til alt betyder 5hk MEGET i denne sammenhæng!
Men når alt kommer til alt betyder 5hk MEGET i denne sammenhæng!
Re: re:Topstykke 3991492
Jeg kan kun erklære mig enig i, at 5 HK kan være af afgørende betydning, såfremt der er 20 minutters normal hastighedskørsel til stationen, og man har svigermor på besøg og man pludselig hører Frøken Klokken i radioen, og konstaterer, at man kun har 10 minutter at gøre turen i og næste forsøg er om tre dage.