De sidste weekender inden påske var der travlhed her i huset.
Blandt andet skulle viskersystemet ordnes og positionslys skulle vækkes til live.
Rose, vores 72,er T-top skulle nemlig til syn d. 18/3-2008.
Den sidste 1½ dag før syn kørte vi rundt til alle reservedelsforretninger i byen, for at se på sideblinklys der kunne monteres hurtigt, hvis det blev påkrævet.
Synsdagen var en dag præget af spænding!!! Vi følte det som om vi skulle til eksamen eller lignende.
Vi kommer til syn og ikke et ord om sideblink, dog ringer synsmanden til en kollega, for at høre om frontpositionslysene, som jo også er blinklys, må være gule. Efter dette opkald er han stadig i tvivl, hvor vi så er hurtige til at sige at det har vi ikke hørt om at der er andre i klubben som skulle ændre, hvorefter han svarer ';så lader vi det blive ved det'; og bilen er synet.
Så var det bare at sætte kursen mod Aalborg for at betale afgift og få plader med hjem.
Dette foregik også i høj sol.
Og så skulle pladerne skrues på.
Dagen efter så det sådan ud!!!!
Nu venter vi bare på høj sol og saltfrie veje igen.
Men vi glæder os dog over at vi fik den synet, INDEN vinteren kom.
Hilsen Karen og Morten
Syn og plader
-
Syn og plader
re:Syn og plader
Stort tillykke, DEJLIGT med plader på :-)
-
Re: Syn og plader
Hej
Et stort tillykke herfra
Det er bare skønt at kører vette
Henrik
Et stort tillykke herfra
Det er bare skønt at kører vette
Henrik

Et stort tillykke her fra sydfyn, hvor vinteren og salt på vejene desværre også har sat en stopper for en tur i Vetten.
Glæd jer til foråret!!
Niels
Glæd jer til foråret!!
Niels
-
Hej Karen og Morten..
STORT tilykke med pladerne...jeg har lige et spørgsmål...
De dæk i har på ...hvad str. er det?? og fik i den synet med dem på. og skulle synshallen se viskere i funktion m. sprinkler igang ??.
Hilsen Michael
# 783
STORT tilykke med pladerne...jeg har lige et spørgsmål...
De dæk i har på ...hvad str. er det?? og fik i den synet med dem på. og skulle synshallen se viskere i funktion m. sprinkler igang ??.
Hilsen Michael
# 783
-
Hej Karen og Morten
Tillykke med pladerne, så må vi håbe at vinteren snart forsvinder så i kan nyde bilen på de danske veje
Hilsen Kenneth
Tillykke med pladerne, så må vi håbe at vinteren snart forsvinder så i kan nyde bilen på de danske veje

Hilsen Kenneth
Tak for lykønskningerne de varmer i denne kulde.
Til Michael
Bilen blev synet som den er på billedet med høj himmel, for det er taget umiddelbart efter, lige udenfor synshallen.
Dækkene der er på er str. 235/60 15', som den blev synet med.
Med hensyn til viskere og sprinklere, så bad han ikke om at se noget af det. Viskerne virker, men der er ikke sprinkler på.
Hilsen Karen & Morten
Til Michael
Bilen blev synet som den er på billedet med høj himmel, for det er taget umiddelbart efter, lige udenfor synshallen.
Dækkene der er på er str. 235/60 15', som den blev synet med.
Med hensyn til viskere og sprinklere, så bad han ikke om at se noget af det. Viskerne virker, men der er ikke sprinkler på.
Hilsen Karen & Morten
-
Re: re:Syn og plader
Hej igen...
Lyder godt, da min viskerpumpe ikke virker. mine dæk er godt nok 255-60-15. men jeg prøver nu alligevel he he
Hvad sagde synsmanden m h t stelnummer på vinduesstolpe, der er jo delte meninger (synshaller) om det skal laves om og svejses på rammen foran...
hvad kom du af med i afgift?????? min er en c3 73.
Hilsen Michael
Lyder godt, da min viskerpumpe ikke virker. mine dæk er godt nok 255-60-15. men jeg prøver nu alligevel he he
Hvad sagde synsmanden m h t stelnummer på vinduesstolpe, der er jo delte meninger (synshaller) om det skal laves om og svejses på rammen foran...
hvad kom du af med i afgift?????? min er en c3 73.
Hilsen Michael
- Anders #258
- Geografisk sted: Skælskør
Re: re:Syn og plader
Hej Michael
Omkring plade på a-stolpen med stelnummer, så er der vidst mange forskellige erfaringer i praksis, så alt afhænger af synsstedet.
Hvis de følger reglerne slavisk, så gælder stelnummeret i a-stolpen ikke da det er nittet i. Man skal køre forbi synsmanden en dag, hvor han udpeger dét sted du må ihugge stelnummeret (mener dét er gratis), og så kan du køre hjem og gøre det, forinden det reelle syn. Hvis bilen ikke kan køre, tilbyder nogen synsmænd også ';hjemmebesøg'; fsv. ihugningstilladelse.
Mvh. Anders #258
Omkring plade på a-stolpen med stelnummer, så er der vidst mange forskellige erfaringer i praksis, så alt afhænger af synsstedet.
Hvis de følger reglerne slavisk, så gælder stelnummeret i a-stolpen ikke da det er nittet i. Man skal køre forbi synsmanden en dag, hvor han udpeger dét sted du må ihugge stelnummeret (mener dét er gratis), og så kan du køre hjem og gøre det, forinden det reelle syn. Hvis bilen ikke kan køre, tilbyder nogen synsmænd også ';hjemmebesøg'; fsv. ihugningstilladelse.
Mvh. Anders #258
Hej Michael
Da synsmanden spurgte til hvor han kunne se stelnummer, sagde vi at det er ved forruden ligesom i nye biler, og det kiggede han på og så at det stemte overens med det vi havde oplyst på papirerne. Han konstaterede at det så gammelt ud (hermed mente han åbenbart at det var troværdigt nok) men han spurgte dog 'Er det ikke også på et andet sted på bilen?',hvortil vi kun kunne svare at det er det. (På rammen over baghjulet i venstre side, kan ses med et tandlægespejl.)
Det ved vi fra medlemmer (Streng på forum)og har ledt efter det, fået oplyst at det er ret svært at komme til medmindre man løfter rammen'
Det synes han ikke at han ville til og så var der ikke mere snak om stelnummer.
Vores er en c3, 72'er, targa og kom af med kr. 35.460,- i afgift.
Morten havde på forhånd ringet til SKAT og fået oplyst denne pris, så da vi først fik oplyst en pris der hed lidt over kr. 39.000,- spurgte vi efter hvordan hun var kommet frem til denne pris, da vi havde fået oplyst en mindre pris pr. tlf. Hun vender skærmen og viser os at hun har valgt en cabriolet på skærmen, og det fik vi korrigeret til Targa, hvilken jo sparede os for kr. 4000,-
Hilsen Karen & Morten
PS Pøj Pøj når det bliver din tur i synshallen og ved SKAT.
Da synsmanden spurgte til hvor han kunne se stelnummer, sagde vi at det er ved forruden ligesom i nye biler, og det kiggede han på og så at det stemte overens med det vi havde oplyst på papirerne. Han konstaterede at det så gammelt ud (hermed mente han åbenbart at det var troværdigt nok) men han spurgte dog 'Er det ikke også på et andet sted på bilen?',hvortil vi kun kunne svare at det er det. (På rammen over baghjulet i venstre side, kan ses med et tandlægespejl.)
Det ved vi fra medlemmer (Streng på forum)og har ledt efter det, fået oplyst at det er ret svært at komme til medmindre man løfter rammen'
Det synes han ikke at han ville til og så var der ikke mere snak om stelnummer.
Vores er en c3, 72'er, targa og kom af med kr. 35.460,- i afgift.
Morten havde på forhånd ringet til SKAT og fået oplyst denne pris, så da vi først fik oplyst en pris der hed lidt over kr. 39.000,- spurgte vi efter hvordan hun var kommet frem til denne pris, da vi havde fået oplyst en mindre pris pr. tlf. Hun vender skærmen og viser os at hun har valgt en cabriolet på skærmen, og det fik vi korrigeret til Targa, hvilken jo sparede os for kr. 4000,-
Hilsen Karen & Morten
PS Pøj Pøj når det bliver din tur i synshallen og ved SKAT.