Kære CCD medlemmer,
Efter en længerevarende nedlukning af hjemmesiden, grundet tekniske problemer hos ConCor, vores web-udbyder, er vi nu heldigvis oppe igen.
Jeg vil med det samme benytte lejligheden til at give alle en orientering om den seneste polemik her på forum, og håber at ConCor kan holde siden oppe, så alle kan nå at læse dette indlæg :-)
Det er med min dybeste beklagelse, at klubben nu gennemlever endnu en sag, der har basis i personlige modsætninger. Jeg finder det specielt trist, når sådanne sager ender op på forum, hvor modsætningerne som oftest blot gøres større! Det styrker ikke sammenholdet i klubben.
Denne sag drejer sig helt konkret om den længe ønskede opgradering af klubbens hjemmeside og om hvorledes det teknisk kan gøres. Det er løsningen af visse tekniske problemer, der er opstået uenighed om. Jeg havde håbet, at disse problemer kunne løses ved dialog mellem webmaster og bestyrelsen og om nødvendigt via ekspertbistand. Desværre har det ikke været muligt at nå til enighed og vores webmaster, Bjarne, har herefter selv valgt, at fratræde sin post.
Personligt synes jeg det er en trist udgang på Bjarnes lange virke og store indsats for klubbens hjemmeside.
Der er efterfølgende udsendt en mail til mange af CCD?s medlemmer, hvor medlemmerne opfordres til at støtte op om en ekstraordinær generalforsamling. Formålet er at vælge en ny bestyrelse.
Denne opfordring er IKKE udsendt af klubbens bestyrelse, men af Bjarne, tilsyneladende på foranledning af et eller flere unavngivne medlemmer, og via en anden hjemmeside med et navn, der minder meget om CCD?s.
Jeg finder det meget beklageligt, at der rejses mistillid til en bestyrelse, der er valgt på bedste demokratiske vis for mindre end 4 måneder siden, og som arbejder målrettet for at løse de opgaver generalforsamlingen har stillet.
Men, der er naturligvis intet som helst til hinder for at medlemmerne kan kræve en ekstraordinær generalforsamling, så længe 1/3 af de aktive medlemmer ønsker dette og optællingen af stemmer foretages på klar og gennemskuelig vis. Jeg vil gerne være behjælpelig hermed. De aktive medlemmer, som ønsker en ekstraordinær generalforsamling, bedes sende deres ønske herom direkte til undertegnede, gerne med kopi til en af medlemmerne valgt talsmand, såfremt der er tvivl om min integritet. Jeg vil ikke acceptere en fremsendt liste med navne, der ikke kan verificeres, specielt set i lyset af hvor mange der på forum har trukket deres oprindelige tilslutning tilbage.
Mens vi må vente på en afgørelse på om der skal indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling, har vi et umiddelbart behov for en ny webmaster, som hermed efterlyses blandt medlemmerne. Interesserede bedes ringe eller maile til mig.
Med venlig hilsen på bestyrelsens vegne
Formand Claus