STATUS

Alm. snak
LasseG436

STATUS

Indlægaf LasseG436 » 2. feb 2008, 10:33

Her en opfølgning på mine vanvittige indkøb i efteråret.

Som det jo næppe gik nogens næse forbi, brugte jeg jo en del nætter i efteråret med at købe en biler i USA, helt præcis blev det til 66 stykker, ca. 30 af dem blev købt på ebay. Af de 30 købt på ebay de 5 af dem så fejlbeskrevede at de i mine øjne må betegnes som vrag, yderligere 5 lever ikke op til vores standard, og jeg har tidligere fortalt at yderligere 5 er mistet, da vi ikke længere kan komme i kontakt med sælgerne, dette tal blev dog ret hurtigt bragt ned på 3 i denne uge, da en af sælgerne fik kolde fødder efter vi har anmeldt dem til FBI og Homeland security(de er ikke til at spøge med og tager internetsvindel meget alvorligt)
Torsdag modtog vi dog 2 biler der er grovt fejlbeskrevede, dog modsat, bilerne er VÆSENTLIG bedre end beskrevet. Med kun 15 brugbare biler ud af 30 må konklusionen dog være: AT KØBE BILER UBESET PÅ EBAY ER MED SÆRDELES STOR RISIKO.

Når Denne advarsel nu er bragt, kan jeg så glæde mig over at også de sidste 36, som jeg har set før jeg købte dem, købt af forhandlere man kan have tillid til eller private samlere, alle lever op til forventningerne.

Jeg havde forventet at alle disse klenodier skulle stå at samle støv indtil foråret, men der tog jeg ganske fejl vi sælger dem hurtigere end vi kan nå at følge med, derfor har jeg også søgt efter en mekaniker mere. Vi har i januar solgt 15 US biler deriblandt 2 corvetter. Så jeg synes det er tid at genoptage indkøbsvanviddet, så i starten af marts tager jeg igen til USA for at købe stort ind, jeg har dog allerede udvidet lageret med disse.

2002 Plymouth Prowler final edition

1966 Buick Wildcat 

1973 Ford Mustang Convertible

1967 Chevy C10 Stepside Custom

2007 Buell XB 12 S Lightning fabriksny og på lager

Vi holder selvfølgelig nogle åben hus arrangementer i løbet af foåret, hvor Firstmile også vil være tilstede med gode tilbud, her forventer vi at møde samtlige 590 medlemmer af CCD

Find smilet frem, foråret nærmer sig.

Lasse Grebart 
www.grebartbiler.dk

John #817

Re: STATUS

Indlægaf John #817 » 2. feb 2008, 11:03

Hej Lasse,

Kan du fortælle lidt om de vrag, lidt om købs pris og et sælger billede, og evt. et billede som du har taget.
Og måske lidt om sælger, har de mange gode feedback eller var det ';nye'; ebay sælger, osv. osv.

Bare så vi kan blive lidt klogere, os der kigger på ebay.com jævnligt.

/John

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 2. feb 2008, 11:54

Hej John

Her er sælgers beskrivelse:

1973 Buick Centurion Convertible- A classic car in mint condition. Runs great, basically used for car shows. No rust, stored indoors. About 76,000 original miles. Black convertible top in great condition, 455 big block engine. INCLUDES
    CHROME WHEELS
    UPDATED STEREO AM/FM W/CASSETTE
    BIG SPEAKER SYSTEM IN TRUNK
    NO RUST 
    VINYL BOOT COVER INCLUDED
    STORED INDOORS
    RUNS GREAT, USED IN CAR SHOWS ONLY
ONLY A FEW OF THESE CLASSICS WERE EVER MADE!

Please email with any questions, or if you would like to arrange to see/test drive vehicle.
All sales final, bid with confidence as I have 100% feedback.

Jeg havde en lang dialog med sælger, der forsikrede at dette ville uden sammenligning være den flotteste, mest velholdte og unikke bil jeg nogensinde ville få fingre i. Manden havde 100% positiv feedback fra 270 handler, jeg er den første der giver ham negativ feedback.

Her er et par billeder jeg har taget af bilen i mint condition

Som et let renoveringsobjekt er bilen ok, men det er ikke hvad jeg forstår ved mint condition og no rust

Lasse

John #817

Indlægaf John #817 » 2. feb 2008, 12:13

Hold da op.....
Ja det viser jo tydeligt at man skal passe på.
270 handler med 100% ....gisp... det er jo sådan en bil jeg kunne finde på at kigge på.

Hvad med de billeder der var på ebay, kunne man ikke se bilen ordentligt?

Ang. dit åbenhus, kunne det ikke også være stumpemarkede for dem der har ';det hele'; på hylderne, til os der mangler ';det hele'; til bilen.

/John

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 2. feb 2008, 12:15

Eller hvad med denne her

Lakeway Motors Feedback score 412, med 97,9% positiv

Deres billeder

mine billeder

Vi har senere fundet ud af at dette firma manipulerer alle deres billeder og lægger farve på

Bilen er solgt med stort tab til en sød malerpige, der havde sin ven og sin mekaniker med, brugte vores værksted til at gennemtjekke bilen, så både køber og sælger kunne få belyst både fejl og mangler.

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 2. feb 2008, 12:18

John

God ide at kombinere vores åben hus arrangement med et stumpemarked

John #817

Indlægaf John #817 » 2. feb 2008, 12:31

Lakeway Motors har ellers en fin hjemmeside http://www.lakewaymotorsclassiccars.com/home.htm

Men en ';flot'; 70 454, BID WITH CONFIDENCE!!! 

står der 

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 2. feb 2008, 12:41

Denne mail sendte schumacher på mine vegne til Lakeway Motors:

Hi Mike.Here are the pictures of the Cutlass.Buyer feels cars is misrepresented on ebay, especially since the auction gives an impression of a rustfree car, showing a spotless trunk area

Og her er svindlerens svar:

HELLO, DO YOU HAVE THE BEFORE EBAY AUCTION PICS? MOST OF THAT RUST DAMAGE MUST HAVE HAPPENED WHEN BEING SHIPPED OVER THERE IN THE OCEAN DUE TO SALT WATER IN THE AIR. ALL OF THE EBAY PICTURES WERE TAKEN THE WEEK THAT THE CAR WAS LISTED AND SOLD ON EBAY. REGARDS

SÅ JEG VIL PÅ DET KRAFTIGSTE ADVARE MOD AT KØBE BILER AF LAKEWAY MOTORS

John #817

Indlægaf John #817 » 2. feb 2008, 12:50

Sikken en historie, sjovt som en bil åbenbart kan ruste på 4 uger, det er da helt vildt 
Men jeg fatter ikke, hvordan en forhandler som ham, kan ha' en feedback på næsten 100% !!

/John

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 2. feb 2008, 14:06

tør skisme da ikke tænke på hvordan sømændene ser ud i fjæset   ,med alt den salt . 
Det må da også ske at nogle af skibene aldrig når frem .
Kan det have noget med klima forandringerne Lakeway Motors er inde på ? 
I det tilfælde har vi jo et alvorligt problem i hvordan vi skal få biler shippet hjem på forsvarlig vis . 
Skal shipping firmaerne til at vokse bilerne ind ,for derefter at pakke dem ind i celofan . Det skal løses inden du får sendt flere biler hjem Lasse..... 
Det er her vi må stå sammen og  hjælpe Lakeway motors med problemmet .og Lasse skide være med det tab ,det jo bare en død tingest

P.S. Hva med den fede rood er den landet ?

Tilbage til "Generelt forum"