Heysa
Jeg skal til at købe nogle dæk til mine 18'; fælge. Breden på dækket bliver 255, men hvad med højden 55 eller 50 hvad ville i vælge.
Dernæst hvilket mærke har i erfaringer med noget i kan anbefale???
Det er til en c3!!!!
Hilsen
Rasmus
Dæk
Re: Dæk
Jeg kører på Kumho det er til at betale og så ser de godt ud
Jeg er positivt overrasket over ders holdbarhed, jeg har lavet en del ';friske'; starter men kan ikke se det på dem endnu.
rent køreegenskabsmæssigt har jeg ikke meget at sammenligne med ud over de forskellige dæk jeg prøvede på mine gamle 15'; fælge men det er jo som nat og dag at gå fra 15-17-20';
Jeg havde nok forventet at det ville blive en temmeligt hård køretur på 20'; men det er ikke tilfældet.

Jeg er positivt overrasket over ders holdbarhed, jeg har lavet en del ';friske'; starter men kan ikke se det på dem endnu.
rent køreegenskabsmæssigt har jeg ikke meget at sammenligne med ud over de forskellige dæk jeg prøvede på mine gamle 15'; fælge men det er jo som nat og dag at gå fra 15-17-20';
Jeg havde nok forventet at det ville blive en temmeligt hård køretur på 20'; men det er ikke tilfældet.
Re: Dæk
Hej
Jeg ville vælge et af følgende dæk
Hankook k 104
Michelin sport
dunlop sp 9000
I størrelsen 255/45-18.De har alle klaret sig godt i dæk test,hvorimod kumho er et hårdt dæk som der er mange kilometer i( fortrækkes af mange taxa vognmænd) men det klarer sig ikke særlig godt med hensyn til resten af kravene til et dæk.
Man kan groft sagt dele det op i det vigtigste
egenskaber i regnvejr
Egenskaber på tør vej
holdbarhed
De 2 første krav er de vigtigste
hilsen Stig