En bekendt af mig, som nu er flyttet til udlandet, har tidligere importeret Mercedes fra bl. a. Tyskland. Jeg mener at kunne huske, at han har fortalt mig at, når en importeret bil har opnået en hvis alder, vistnok 6-8- år gl., skal der ikke betales registreringsafgift af ekstraudstyret, men kun af bilens basispris. Er dét rigtigt ?
Jeg går og pusler med tanken om en 1991-1996 ZR-1, og ifølge ';Road & Track';´s ZR-1 Magasin fra 1991 har jeg lige læst mig til at, ZR-1 pakken er en tilvalgs option, ( ligesom GS - pakken var det i 1996 - LARS ! ). Jeg har set en window - sticker fra en ZR-1 og dér står bilens basispris øverst, og længere nede på stickeren kommer '; ekstraudstyret'; : ZR-1 sammen med alt det andet tilvalgte udstyr. !
Kan I følge mig ???????
Hvem ved noget om dette ? - Lasse ?
Hilsen,
Nils.
REGISTRERINGSAFGIFT PÅ EKSTRAUDSTYR
Re: REGISTRERINGSAFGIFT PÅ EKSTRAUDSTYR
Ifølge Skat afskrives ekstraudstyr gradvist. De har en fingerregel der siger efter 8 år er det helt afskrevet. Jacob der er vurderingschef i Tåstrup nævnte at metallak anser han for afskrevet efter 2-3 år, han nævnte også at en slidt læderkabine kan være en værdiforringelse frem for et aktiv, og deri har han ret, men om den holder i praksis, kræver nok at man banker i bordet.
Enhver afgiftberigtigelse er en forhandlingssituation, men hvis man vil opnå et positivt resultat, er det vigtigt at have sin argumentation iorden og ikke prøve at trylle noget ureallistisk igennem. Husk på at disse vurderingsfolk er kompetente folk, som man fornærmer på deres professionelle stolthed hvis man spiller bedrevidende, og prøver at ';snyde'; noget igennem
Jeg har lige betalt afgiften på min Plymouth Prowler, dette tilfælde er selvfølgelig lidt specielt da det er den første og hidtil eneste der betalt afgift af, men også MEGET VIGTIG da den kommer til at danne grundlag for de næste, og jeg er ikke i tvivl om at der vil komme flere nu da vi har fået banet vejen. Skat's udgangspunkt var 500K men gik dog selv meget hurtigt ned på 420K, jeg selv startede op på 200K, jeg brugte både Corvetter, Camaro'er, MB SLK 320, BMW M roadster årg 1999-2000 som sammenligningsgrundlag. Mit største problem var priserne som forlanges for tilsvarende biler på mobile.de, og det var også ud fra dem at de var nået frem til de 500K, men efter cirka en ½ times forhandling endte vi på 268K, hvilket jo må siges at være et overordentligt godt resultat.
Omkring afgiftsspørgsmål er i altid velkommen til at kontakte mig, jeg stiller mig gerne til rådighed hvis jeg kan hjælpe.
Enhver afgiftberigtigelse er en forhandlingssituation, men hvis man vil opnå et positivt resultat, er det vigtigt at have sin argumentation iorden og ikke prøve at trylle noget ureallistisk igennem. Husk på at disse vurderingsfolk er kompetente folk, som man fornærmer på deres professionelle stolthed hvis man spiller bedrevidende, og prøver at ';snyde'; noget igennem
Jeg har lige betalt afgiften på min Plymouth Prowler, dette tilfælde er selvfølgelig lidt specielt da det er den første og hidtil eneste der betalt afgift af, men også MEGET VIGTIG da den kommer til at danne grundlag for de næste, og jeg er ikke i tvivl om at der vil komme flere nu da vi har fået banet vejen. Skat's udgangspunkt var 500K men gik dog selv meget hurtigt ned på 420K, jeg selv startede op på 200K, jeg brugte både Corvetter, Camaro'er, MB SLK 320, BMW M roadster årg 1999-2000 som sammenligningsgrundlag. Mit største problem var priserne som forlanges for tilsvarende biler på mobile.de, og det var også ud fra dem at de var nået frem til de 500K, men efter cirka en ½ times forhandling endte vi på 268K, hvilket jo må siges at være et overordentligt godt resultat.
Omkring afgiftsspørgsmål er i altid velkommen til at kontakte mig, jeg stiller mig gerne til rådighed hvis jeg kan hjælpe.
Hej Lasse,
Tak for dit fyldestgørende svar. som du selv antyder, er det en fortolkningssag.
Basisprisen for en ´92 Corvette var ca. 30.000$, dertil kommer så ';ZR-1'; optionen til ca. 27.000$, næsten en fordobling.
Spørgsmålet er så, om vurderingsfolkene regner ';ZR-1'; optionen med til bilens oprindelige identitet, eller de betragter det som ekstraudstyr, som med tiden er blevet forringet.
Een ting er hvordan GM rent praktisk administrerer katalogiseringen og oplistningen af deres ekstraudstyr, en anden ting er hvordan ';Skat'; opfatter det.
Det var dér min tvivl kom ind.
Det kan være, at vi skal tage en snak, hvis det kommer så vidt.
Hilsen,
Nils.
Tak for dit fyldestgørende svar. som du selv antyder, er det en fortolkningssag.
Basisprisen for en ´92 Corvette var ca. 30.000$, dertil kommer så ';ZR-1'; optionen til ca. 27.000$, næsten en fordobling.
Spørgsmålet er så, om vurderingsfolkene regner ';ZR-1'; optionen med til bilens oprindelige identitet, eller de betragter det som ekstraudstyr, som med tiden er blevet forringet.
Een ting er hvordan GM rent praktisk administrerer katalogiseringen og oplistningen af deres ekstraudstyr, en anden ting er hvordan ';Skat'; opfatter det.
Det var dér min tvivl kom ind.
Det kan være, at vi skal tage en snak, hvis det kommer så vidt.
Hilsen,
Nils.
Den vil selvfølgelig være dyrere.
En BMW M5 vil også altid være dyrere end en 540 selvom de begge kører med V8
Samme eksempel kunne være en AMG E50 kontra en MB E500 her ville også være en væsentlig forskel.
En BMW M5 vil også altid være dyrere end en 540 selvom de begge kører med V8
Samme eksempel kunne være en AMG E50 kontra en MB E500 her ville også være en væsentlig forskel.
-
Stor tak til Lasse for den. Så håber jeg personligt at vi kommer til at se rigtig mange prowlere herhjemme for det synes jeg er en flot bil. Godt gået!
Jamen Anders, vi er allerede ved at hive den næste til landet.
Det er en 2002'er i final edition udgave, med kun 10.000 miles på klokken
Jeg synes den er utrolig smuk i denne guldmetal farve

Det er en 2002'er i final edition udgave, med kun 10.000 miles på klokken
Jeg synes den er utrolig smuk i denne guldmetal farve
-
Enig... Min favorit er dog Mulholland udgaven (blå). Prowleren har også de fineste små trailere med i nogle udgaver (ekstraudstyr). Det er 100% malplaceret og stadig ganske fantasisk. Nogen gange designer man bare noget der ikke passer rigtig ind, men som alligevel er så originalt at det holder. Sådan har jeg det med Prowleren. Den er i mine øjne en vaskeægte konceptbil der blev til virkelighed.
Plymouth Prowler er jo en lidt atypisk amerikanerbil, men dog stadig ærkeamerikansk. Den udskiller sig ved at have aluramme og karrosseri i aluminium og plastik, den har fantastiske køreegenskaber, men er temmelig kontant især med de runflat dæk den er standard monteret med, da der jo ikke er plads til reservehjul. På den sorte jeg lige har solgt skiftede jeg også til almindelige dæk, så må man ofre et falckabbonement hvis man skulle være så uheldig at punktere.
Af fremtidens værdifaste klassikere viser priserne på prowler allerede at den er en af dem, der er fremstillet 11.702 af dem, trailerne som du nævner er allerede meget svære at opdrive og temmelig dyre, disse er også kun fremstillet i 1367 eksemplarer.
Jeg har det med Prowler, som jeg har det med en C3 vette, de har begge et design der er helt deres eget, et design der både er smukt, vulgært og fuldstændig uimodståeligt. Køberen af min sorte prowler har også en tidlig C3 corvette i sin garage.
Dette link fortæller alt hvad der er værd at vide om dem www.theprowlerstore.com/Prowler_Info_1.htm
Af fremtidens værdifaste klassikere viser priserne på prowler allerede at den er en af dem, der er fremstillet 11.702 af dem, trailerne som du nævner er allerede meget svære at opdrive og temmelig dyre, disse er også kun fremstillet i 1367 eksemplarer.
Jeg har det med Prowler, som jeg har det med en C3 vette, de har begge et design der er helt deres eget, et design der både er smukt, vulgært og fuldstændig uimodståeligt. Køberen af min sorte prowler har også en tidlig C3 corvette i sin garage.
Dette link fortæller alt hvad der er værd at vide om dem www.theprowlerstore.com/Prowler_Info_1.htm
re:REGISTRERINGSAFGIFT PÅ EKSTRAUDSTYR
Tror man ska være varsom. En synsmand der kender bare lidt til biler, vil bemærke en LT5 motor med 4 overliggende knaster.
Men ja, Zr1 var en tilkøbs option til basis bilen, så det er i principet ekstraudstyr.
Re: re:REGISTRERINGSAFGIFT PÅ EKSTRAUDSTYR
Hvad med din egen G.S.´er , det er jo også en tilvalgsoption til basis modellen.
Er den anført i papirerne som en Grand Sport, eller er der muligheder dér.
Har du den oprindelige window-sticker ?
Nils.
Er den anført i papirerne som en Grand Sport, eller er der muligheder dér.
Har du den oprindelige window-sticker ?
Nils.