Frame on/off renovering

Alm. snak
Gæst

Frame on/off renovering

Indlægaf Gæst » 8. dec 2007, 11:27

Jeg har altid troet, at en frame off renoveret bil var at foretrække - hvis man ikke kan få en ikke renoveret i perfekt stand 

Selvfølgelig givet at arbejdet er udført professionelt etc.

Nu hører jeg så, at mange frame off renoverede biler har svært ved at komme til at passe sammen igen 100% bagefter. Så man må leve med nogle unøjagtigheder og lign. 

Er det nogle erfaringer andre har?

Piet

re:Frame on/off renovering

Indlægaf Piet » 8. dec 2007, 12:17

Frame off, har ingen praktisk betydning hvis ellers rammen/birdcagen er sund, tværtimod stresser det den gamle glasfiber voldsomt. 
Man kan lave ALT pånær rustarbejde og male rammen på toppen, uden at skulle adskille karosse og ramme. Hvis man laver en Frame-off så er der noget alignment arbejde som skal udføres efterfølgende, det være sig shims, så kroppen sidder i den rigtige højde hele vejen rundt, men også sideværks kan den flytte sig.
Jeg har set flere eksempler på biler hvor hjulene sidder i forskellig dybde fordi man ikke har montert karossen korrekt. 
Jeg anbefaler ikke at lave en frameoff hvis rammen/birdcagen ellers er sund. 

99% af alle frameoff renoveringer er lavet af private primært pga de mange mandetimer der går til ved sådannet et projekt og i rigtigt mange tilfælde er det så ikke lavet ordentligt. 
Definitionen af en frameoff renovering er også forskellig nogle løfter skroget af og sprøjtemaler hele rammen med alle delene monteret? tjoo det er en frame off men hvad er ideen? 

Min helt personlige opfattelse af en frameoff renovering er at ALT i udervognen er adskildt, renoveret eller udskiftet til originalt eller bedre.

kim l

Re: Frame on/off renovering

Indlægaf kim l » 8. dec 2007, 15:11

Hej Nord

Jeg er også igang med at ramme løfte min, Men min birdcage var rustet væk, det havde sælger lige glemt at fortælle, så det var noget af en hovedpine jeg fik, for det første var det utroligt svært at få den forreste del, jeg fik så at vide senere hen at man kan købe en hel birdcage altså brugt i usa til meget små penge, i forhold til det jeg har betalt. Men dette var der jo ikke noget at gøre ved, på med arbejdstøjet, og jeg vil lige indskyde Jeg har aldrig prøvet dette før, sidst jeg havde et stykke værktøj i hånden er næsten 20 år siden, vidste ikke en klap om hvordan en corvette hang sammen, men jeg sprang ud i det, kunne jo ikke sidde og tude over problemet i uge vis, og jeg må sige hele sommeren er gået med at få den birdcage svejset sammen, mangler lige at lime og nitte det sidste, og David skal have et rigtig stor tak for hans rådgivning. 
Hvis din birdcage er i hel stand, er der ikke noget at være bange for, det som jeg har lært er, hold øje med de forskællige bodymount, altså ment på den måde hvor meget shims de har, skriv det ned på en lap papir. 
Shims betyder hvor mange afstand stykker der er til hvert enkelt bodymount, når det er klaret, ser jeg ikke nogle problemer, så er der bare lidt justering hist og her. Og Piet har fuldstændig ret i det han skriver, ramme løfter man sin vette skal man ikke springe over hvor gæret er lavest.

Mvh Kim

Martedal

Indlægaf Martedal » 9. dec 2007, 01:33

Oprindeligt havde jeg egentligt også tænkt mig at lave en frameoff på min 68´

Men efter at have snakket lidt rundt, hvad er så pointen, hvis der ikke er gennemtæring eller rust
og rammen er sund, så er det godt nok mange mandetimer og også en potentiel risiko for dårlig alignment, bare for at få ny maling på toppen af rammen.

Gæst

Indlægaf Gæst » 9. dec 2007, 20:27

Min 69ér er ved at få den helt store tur! Vil give Piet 110% ret, skal det gøres, så skal det gøres ordeneligt. Et godt råd til jer der vil springe ud i det: Man bliver bidt af det, lige pludselig ændrer man mening igen og igen... Ting skal forkromes, man bliver misundelig på en club kammerat osv. 

Var selv vildt tilfreds med det resultat jeg var kommet frem til, lige indtil jeg så Piets... Tænkte: Sådan en sjællænder skal sgu ikke tro at han er noget Jeg blev jo helt misundelig. Snakkkede med Piet om hvordan jeg kan bygge en bedre undervogn, listen var faktisk ikke lang og priserne ikke dyre (alt er relativt). Så en ny komplet undervogn blev bestilt hjem.

Det kribler i mine fingrer for at få lov til at skrue i den, men mit arbejde tillader det ikke, har ikke tiden - desværre!!!

Men tjek min profil ud og se hvor langt jeg er nået.

Zean

Gæst

Indlægaf Gæst » 9. dec 2007, 20:28

Tilbage til "Generelt forum"