18 degree intake

Alm. snak
merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

18 degree intake

Indlægaf merc » 30. nov 2007, 22:21

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: 18 degree intake

Indlægaf karstenhorn » 30. nov 2007, 23:02

Hvor ser det dog godt ud, jeg må tage til takke med en ordinær 23 graders manifold til de nye ';Trick Flow'; toppe.

Når du har kørt den første tur med det nye system vil du aldrig kigge tilbage


Mvh
Karsten Horn

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:18 degree intake

Indlægaf Piet » 30. nov 2007, 23:54

Brian din gale mand, du skal da snart have rumdragt på for at fyre den bil af.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: 18 degree intake

Indlægaf (udmeldt) C3 » 1. dec 2007, 14:52

Men Karsten, du skal vel have trykladning, så er 18 gr. ikke så nødvendigt.

C3

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: 18 degree intake

Indlægaf david » 1. dec 2007, 15:02

Det bliver en spændende sommer med alt det nye grej som kommer ud at rulle :-)

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: 18 degree intake

Indlægaf Allan#271 » 3. dec 2007, 21:21

uha man går jo helt i chok !!!  

http://hjem.get2net.dk/phk/phkctt.htm

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: 18 degree intake

Indlægaf david » 3. dec 2007, 22:19

der er noget om snakken, kiggede denne på denne i weekenden, say no more :


karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: 18 degree intake

Indlægaf karstenhorn » 4. dec 2007, 10:39

Hejsa

Ved trykladning er det vigtigste i virkeligheden at sikre et godt forbrændingskammer således at man undgår ';pre-ignition'; - ej at forveksle med tændingsbanken. Ingen tvivl om at et alu topstykke er bedre til at bortlede varme og jeg er også sikker på at topstykker med 18 grader i vid udstrækning har et bedre forbrændingskammer end et konventionelt med 23 grader. Vi er dog nok over i ekstremerne nu og det vigtigste for mig er at få et alu topstykke der kan tåle det væsentlige højere absolutte forbrændingstryk som følge af trykladning.

Jeg er sikker på at til mit behov med de topstykker jeg har købt er mere end dækket, mit mål er en ';frisk'; gadebil og ikke noget der kan køre 10 sek på en 1/4 mil. Jeg savner dog det klassiske ';PIIIFT'; når jeg skifter gear i min Corvette   

Mvh
Kartn Horn


karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: 18 degree intake

Indlægaf karstenhorn » 4. dec 2007, 11:05

Hej David

At tænke sig at 2 af disse kan lave mere end det kæmpe arangement nede i det motorrum(kanon flot motorrum):

http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Technical_Datasheet_C38_Range_V4.0.pdf

Hver centrifugal kompressor vejer ikke mere end 6 kg og fylder ikke mere end en gennerator, ydermere har de hver især et langt mindre effekttab end en ';gammeldags'; kompressor.

Jeg nøjes med 1 C38 kompressor - Det rækker rigeligt til mit behov og gør installationen nem da jeg placerer den der hvor AC pumpen normalt sidder. 

Mvh
Karsten Horn

Bankmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 24. okt 2005, 09:47

Re: 18 degree intake

Indlægaf Bankmand » 4. dec 2007, 17:57



Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster