18 degree intake
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13
Re: 18 degree intake
Hvor ser det dog godt ud, jeg må tage til takke med en ordinær 23 graders manifold til de nye ';Trick Flow'; toppe.
Når du har kørt den første tur med det nye system vil du aldrig kigge tilbage
Mvh
Karsten Horn
Når du har kørt den første tur med det nye system vil du aldrig kigge tilbage

Mvh
Karsten Horn
re:18 degree intake
Brian din gale mand, du skal da snart have rumdragt på for at fyre den bil af.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: 18 degree intake
Men Karsten, du skal vel have trykladning, så er 18 gr. ikke så nødvendigt.
C3
C3
Re: 18 degree intake
Det bliver en spændende sommer med alt det nye grej som kommer ud at rulle :-)
Re: 18 degree intake
der er noget om snakken, kiggede denne på denne i weekenden, say no more :


-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13
Re: 18 degree intake
Hejsa
Ved trykladning er det vigtigste i virkeligheden at sikre et godt forbrændingskammer således at man undgår ';pre-ignition'; - ej at forveksle med tændingsbanken. Ingen tvivl om at et alu topstykke er bedre til at bortlede varme og jeg er også sikker på at topstykker med 18 grader i vid udstrækning har et bedre forbrændingskammer end et konventionelt med 23 grader. Vi er dog nok over i ekstremerne nu og det vigtigste for mig er at få et alu topstykke der kan tåle det væsentlige højere absolutte forbrændingstryk som følge af trykladning.
Jeg er sikker på at til mit behov med de topstykker jeg har købt er mere end dækket, mit mål er en ';frisk'; gadebil og ikke noget der kan køre 10 sek på en 1/4 mil. Jeg savner dog det klassiske ';PIIIFT'; når jeg skifter gear i min Corvette
Mvh
Kartn Horn
Ved trykladning er det vigtigste i virkeligheden at sikre et godt forbrændingskammer således at man undgår ';pre-ignition'; - ej at forveksle med tændingsbanken. Ingen tvivl om at et alu topstykke er bedre til at bortlede varme og jeg er også sikker på at topstykker med 18 grader i vid udstrækning har et bedre forbrændingskammer end et konventionelt med 23 grader. Vi er dog nok over i ekstremerne nu og det vigtigste for mig er at få et alu topstykke der kan tåle det væsentlige højere absolutte forbrændingstryk som følge af trykladning.
Jeg er sikker på at til mit behov med de topstykker jeg har købt er mere end dækket, mit mål er en ';frisk'; gadebil og ikke noget der kan køre 10 sek på en 1/4 mil. Jeg savner dog det klassiske ';PIIIFT'; når jeg skifter gear i min Corvette

Mvh
Kartn Horn
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13
Re: 18 degree intake
Hej David
At tænke sig at 2 af disse kan lave mere end det kæmpe arangement nede i det motorrum(kanon flot motorrum):
http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Technical_Datasheet_C38_Range_V4.0.pdf
Hver centrifugal kompressor vejer ikke mere end 6 kg og fylder ikke mere end en gennerator, ydermere har de hver især et langt mindre effekttab end en ';gammeldags'; kompressor.
Jeg nøjes med 1 C38 kompressor - Det rækker rigeligt til mit behov og gør installationen nem da jeg placerer den der hvor AC pumpen normalt sidder.
Mvh
Karsten Horn
At tænke sig at 2 af disse kan lave mere end det kæmpe arangement nede i det motorrum(kanon flot motorrum):
http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Technical_Datasheet_C38_Range_V4.0.pdf
Hver centrifugal kompressor vejer ikke mere end 6 kg og fylder ikke mere end en gennerator, ydermere har de hver især et langt mindre effekttab end en ';gammeldags'; kompressor.
Jeg nøjes med 1 C38 kompressor - Det rækker rigeligt til mit behov og gør installationen nem da jeg placerer den der hvor AC pumpen normalt sidder.
Mvh
Karsten Horn
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster