Findes der noget sted, hvor man har et godt og nemt overblik over salgspriserne for C2 og C3er for de forskellige årgange og i forskellige modelvarianter - evt. krydret med stand/kategori?
mvh
Henrik
Priser på C2/C3
Re: Priser på C2/C3
Hej Henrik,
Tak for sidst; det var hyggeligt i Sverige.
Jeg er ikke stødt på en decideret oversigt, over de nævnte modeller, men det medfølgende link, som du måske kender, giver en god oversigt over prisniveauet i U.S.A. på de forskellige modeller.
Udover en C2, kunne jeg godt blive lun på en C4 - ZR1 ';KING OF THE HILL';. Det er efter min mening, den første high-tech Corvette, med sin 4-cam, 32 valve alu.-motor. Og selv om den ';kun'; har 375 HK, er det lykkedes at få bilen til at sprinte 0-100 på under 5 sek. Eneste ulempe er, at den kun fås, som coupé.
http://usedcorvettesforsale.com/index.php
Håber at du kan bruge link´et.
Mange hilsner fra,
Nils Støttrup.
Tak for sidst; det var hyggeligt i Sverige.
Jeg er ikke stødt på en decideret oversigt, over de nævnte modeller, men det medfølgende link, som du måske kender, giver en god oversigt over prisniveauet i U.S.A. på de forskellige modeller.
Udover en C2, kunne jeg godt blive lun på en C4 - ZR1 ';KING OF THE HILL';. Det er efter min mening, den første high-tech Corvette, med sin 4-cam, 32 valve alu.-motor. Og selv om den ';kun'; har 375 HK, er det lykkedes at få bilen til at sprinte 0-100 på under 5 sek. Eneste ulempe er, at den kun fås, som coupé.
http://usedcorvettesforsale.com/index.php
Håber at du kan bruge link´et.
Mange hilsner fra,
Nils Støttrup.
Det kan man næsten godt sige der gør, hvis du kigger hos pro-team og trækker 20 procent fra er det nogenlunde det som de koster ude hos ejerne i samme stand/originalitet/kombination. Men det kræver at man kender til farver, årgange, motorer mv. Der laves også oversigter i nogle af corvettebladene men de er typisk kun for biler i original stand/totalt matching numbers. Du kan evt. følge med på corvetteforum.com her får man et meget godt indtryk af hvad der er penge værd.
www.proteam-corvette.com/
www.proteam-corvette.com/
Hej David
jeg er på jagt efter en C2'er big block - denne gang er jeg sikker
Da jeg synes, at fronten på 67'eren er ';lidt for brugt';, må det jo blive en 65'er eller en 66'er.
Værdimæssigt er der vel ikke den store forskel på en 435, 425, 400 eller 390 hk. udgave?
Farve kigger jeg på Milano Maroon eller Tuxedo Black - gør det nogen forskel?
Jeg går efter en coupe - i modsætning til C3'eren synes jeg, den er fedest med sim boat-tale.
....og selvfølgelig matching no. og gerne lidt dokumenterbar historie.
mvh
Henrik
jeg er på jagt efter en C2'er big block - denne gang er jeg sikker

Da jeg synes, at fronten på 67'eren er ';lidt for brugt';, må det jo blive en 65'er eller en 66'er.
Værdimæssigt er der vel ikke den store forskel på en 435, 425, 400 eller 390 hk. udgave?
Farve kigger jeg på Milano Maroon eller Tuxedo Black - gør det nogen forskel?
Jeg går efter en coupe - i modsætning til C3'eren synes jeg, den er fedest med sim boat-tale.
....og selvfølgelig matching no. og gerne lidt dokumenterbar historie.
mvh
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
- Anders #258
- Geografisk sted: Skælskør
Hej Nord
Sådan en 66´er har de stående hos www.dreamfactory.dk
Mvh. Anders
Sådan en 66´er har de stående hos www.dreamfactory.dk
Mvh. Anders
Hej Anders
tak for hintet. Jeg er i dialog med Allan - men hans 66'er er ikke billig
mvh
Henrik
tak for hintet. Jeg er i dialog med Allan - men hans 66'er er ikke billig

mvh
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
For $113800 er der meget at kigge på i USA, også i c2 BB.
Hej Nord.
Efter at have siddet i et halvt år og set på corvetter (billige C3) på div. hjemmesider i U.S., lykkedes det
endelig i fredags at få købt vores nr. 2 Corvette(dygtigt hjulpet af konen som konstant sagde:';Du køber jo
alligevel ikke noget';). Hun fik lov at sige ja og jeg fik min julegave.
I min søgen har jeg tit brugt nedenstående:
Ebay. Used Corvettes for sale. Lemon free. Corvette trader. atlanta sportscar center. Proteam som David nævnte,
samt en hel masse sider viser sig når man skriver: Corvette for sale, på google.
De C2`ere jeg har set, som ser ';nydelige'; ud er ikke ligefrem gratis, men det siger jo sig selv når man ser produktions-
tallene på 427/435. Alt fra $ 80.000 og op for en BB C2er.
Et par steder jeg vil advare om:
U.S. Corvettes,California
Valley auto Pensylvania
En tak til Grebart og Schumacher Cargo for advarslen om U.S. Corvettes
Held og lykke med din søgen
John
Efter at have siddet i et halvt år og set på corvetter (billige C3) på div. hjemmesider i U.S., lykkedes det
endelig i fredags at få købt vores nr. 2 Corvette(dygtigt hjulpet af konen som konstant sagde:';Du køber jo
alligevel ikke noget';). Hun fik lov at sige ja og jeg fik min julegave.
I min søgen har jeg tit brugt nedenstående:
Ebay. Used Corvettes for sale. Lemon free. Corvette trader. atlanta sportscar center. Proteam som David nævnte,
samt en hel masse sider viser sig når man skriver: Corvette for sale, på google.
De C2`ere jeg har set, som ser ';nydelige'; ud er ikke ligefrem gratis, men det siger jo sig selv når man ser produktions-
tallene på 427/435. Alt fra $ 80.000 og op for en BB C2er.
Et par steder jeg vil advare om:
U.S. Corvettes,California
Valley auto Pensylvania
En tak til Grebart og Schumacher Cargo for advarslen om U.S. Corvettes
Held og lykke med din søgen
John
Hej Nord,
Der er stor forskel på 390. 400, 425 og 435 hestes biler selvom ingen af dem er billige. Det vigtigste når man er oppe i den prisklasse er at være 100 procent sikker på at bilen virkelig er original og at dokumentationen er iorden, det skal man helst have en uvildig ekspert til at bekræfte, f.eks. en dommer fra Bloomington eller lignende, ellers kan man let bruge $50K for meget. Man skal også tænkte på at man skal overbevise den næste køber(de fleste sælger deres biler igen på et eller andet tidspunkt) om at det er en originalbil, samtidig skal man være forberedt på at holde den originalt og gå the extra mile for at skaffe NOS reservedele når noget går i stykker eller skal udskiftes, ellers bliver den hurtigt mindre værd. Jeg tror Tuxedo Black er mere værd end maroon, men det kommer lidt an på de andre options, min farvorit er en 65'er sort/sort 425 heste coupe, nemmere at justere og skrue på end tripower 400 og 435, Duntov var stadig i vælten og første år for bigblock!
Priserne er på vej ned, langsomt iøjeblikket pga. subprime krisen så hvis man har kontanterne og kan finde en motiveret sælger tror jeg tiden er til at gøre et godt køb!
Der er stor forskel på 390. 400, 425 og 435 hestes biler selvom ingen af dem er billige. Det vigtigste når man er oppe i den prisklasse er at være 100 procent sikker på at bilen virkelig er original og at dokumentationen er iorden, det skal man helst have en uvildig ekspert til at bekræfte, f.eks. en dommer fra Bloomington eller lignende, ellers kan man let bruge $50K for meget. Man skal også tænkte på at man skal overbevise den næste køber(de fleste sælger deres biler igen på et eller andet tidspunkt) om at det er en originalbil, samtidig skal man være forberedt på at holde den originalt og gå the extra mile for at skaffe NOS reservedele når noget går i stykker eller skal udskiftes, ellers bliver den hurtigt mindre værd. Jeg tror Tuxedo Black er mere værd end maroon, men det kommer lidt an på de andre options, min farvorit er en 65'er sort/sort 425 heste coupe, nemmere at justere og skrue på end tripower 400 og 435, Duntov var stadig i vælten og første år for bigblock!
Priserne er på vej ned, langsomt iøjeblikket pga. subprime krisen så hvis man har kontanterne og kan finde en motiveret sælger tror jeg tiden er til at gøre et godt køb!
-
Læs også denne advarsel imod US Corvettes:
http://reviews.ebay.com/Beware-of-buying-Corvettes-from-US-CORVETTES_W0QQugidZ10000000001004400?ssPageName=BUYGD:CAT:-1:LISTINGS:3
Vi forsøgte at opsøge adressen i Huntington Beach, den eksisterer ikke. 'Firmaet' drives fra Illinois.
C3
http://reviews.ebay.com/Beware-of-buying-Corvettes-from-US-CORVETTES_W0QQugidZ10000000001004400?ssPageName=BUYGD:CAT:-1:LISTINGS:3
Vi forsøgte at opsøge adressen i Huntington Beach, den eksisterer ikke. 'Firmaet' drives fra Illinois.
C3