ny motor?

Alm. snak
Niels

ny motor?

Indlægaf Niels » 28. nov 2007, 19:15

Min gamle motor en 350hk small block er lige blevet pillet ud, da den var meget utæt både det ene og det andet sted.
Fagkundskaben, min mekanikker fortæller mig nu at det ikke kan svare sig at restaurere den, da man kan købe en ny motor for det samme det vil koste at lave den tip top igen. Alle de vitale dele skal udskiftes og der skal bores nye huller til stempler etc.
Hvad vil i anbefale at jeg gør? Maching number går jo bl. a fløjten ved et bytte.Hvad for en motor vil I anbefale?
Hilsen Niels

Allan#271

Re: ny motor?

Indlægaf Allan#271 » 28. nov 2007, 20:13

Hej Niels

Hvad angår valg af motor må dette være et tempremant spørgsmål ...... Forstået vil du have en bil med mere krudt i ,eller er det fint med en trilletur ?
Match. number ved skisme ikke hvor meget det betyder her i DK . 
Hvis du har mod på at vente til d 9/2-08 så er der mulighed for at få besvaret en del af disse motor spørgsmål  
se træfkalender 

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 28. nov 2007, 20:22

Du kan jo altid købe en crate motor også beholde den originale motor... Så har du altid mulighed for at renovere den gamle engang. 

Personligt går jeg ikke så meget op om den er matching eller ej, men som der var en der skrev på corvetteforum, så går dem der har en matching numbers corvette mere op i det end dem der har en ikke matching numbers corvette... 

Forresten så er matching numbers vist meget andet end blot motoren.

Gæst

re:ny motor?

Indlægaf Gæst » 28. nov 2007, 20:32

'Forresten så er matching numbers vist meget andet end blot motoren.' Ja, den oprindelige betydning af matching numbers, er vel at bilen (VIN #)har den oprindelige motor, gearkasse og bagtøj. Dvs alle 'numre' skal passe sammen, deraf navnet :-) Mvh Smipe

Nils-C3

Indlægaf Nils-C3 » 28. nov 2007, 21:02

Hej Niels,
Selv om jeg har 4 hobby-biler med matching numbers (kun een Corvette), er jeg enig med ovenstående i, at matching numbers ikke betyder så meget her i Danmark, det er efter min mening, et typisk Amerikansk fænomen, til at få mere for sin bil, dog vil jeg råde dig til, uanset, hvad du gør, at gemme den originale motor.
MEN jeg føler også, at så længe jeg har den originale motor, gearkasse og bagtøj i bilen, er jeg nok tilbøjelig til at værne lidt mere om bilens originalitet, og det er vigtigt for mig. Jeg har selv overvejet at lægge en ';1.st. mile'; motor i vores `73 er, men er gået bort fra ideen igen; idét vores bil generelt står meget original.
Hvad jeg vil gøre, hvis (når) den nuværende motor ';står af';, skal jeg på nuværende tidspunkt lade være ubesvaret.
Man skal dog være opmærksom på, at det ikke blot er et spørgsmål om HK; hvis man pludselig lægger fra  350 - 450 HK i bilen, ville jeg råde dig kraftigt til at checke og opgradere både ophæng og bremser m.m. og chassiet´s tilstand. Man har hørt for mange rædselshistorier om folk, som poster masser af HK i deres bil, og kort tid efter revner chassiet, eller bagtøjet er revet over o. lign. og så er det sjove, efter min mening gået i fløjten.
Men der er jo sikkert mindst ligeså mange meninger om denne sag, som der er medlemmer i CCD.
Hilsen,
Nils.

Piet

Indlægaf Piet » 28. nov 2007, 23:50

Jeg er helt enig med hvad de ovenstående personer skriver, rigtigt fornuftige svar 

david

re:ny motor?

Indlægaf david » 29. nov 2007, 00:31

Tja, jeg ville passe godt på en original 350 hestes motor som er numbersmatch, den er penge værd. Du kunne købe et færdigt afbalanceret 350/383/408 kit til 1000-1500 dollars og nogle nye alutoppe, så er den nyrenoveret til relativt små penge og det er kun boring/samling der skal bruges arbejdsløn/tid på. Hvis du har mod på det kan man også for små penge lave bronzestyr og slibe ventiler selv, tager lidt tid, men er hyggeligt arbejde og de originale topstykker på en 350 hk er ikke at kimse af.

Tilbage til "Generelt forum"