Runa Forsikring

Alm. snak
Christian #384

Runa Forsikring

Indlægaf Christian #384 » 21. nov 2007, 20:39

Uha..... Jeg må godt nok passe på, og bide mig selv i tungen for ikke at lyde som et surt opstød...... CCD har jo opsagt sit samarbejde med Runa Forsikring. Da jeg var medlem af bestyrelsen for et års tid siden, var det allerede opppe og vende, at vi skulle stoppe med samarbejdet med Runa. Begrundelsen var vistnok noget med at Runa's kontaktperson ikke var så nem at have med at gøre.
Dengang var jeg imod, og gjorde den øvrige bestyrelse opmærksom på at mange klubmedlemmer ville blive påvirket hvis samarbejdet blev opsagt. 
Resultatet af det ophørte samarbejde kom for mit vedkommende til mig med posten idag:

Bilforsikring
Veterankøretøjsforsikring
Ulykkesforsikring
Familiens basisforsikring
Husforsikring
Veteranabonnement Falck

Er blevet opsagt på grund af det nu ophørte samarbejde mellem CCD og Runa..............

Gæst

Re: Runa Forsikring

Indlægaf Gæst » 21. nov 2007, 22:22

Hej Christian.
Veteranforsikring Danmark er klar til at tegne de forsikringer du har brug for, og til en lavere præmie. ring venligst til Ole Højgaard tlf. 75912192 eller email. oh@thistedforsikring.dk  så er dine forsikringer på plads.
Grunden til at CCD stoppede samarbejdet med Runa Forsikring var.
1). Runa har ikke løbende 35 års regel, de stopper ved 1970 ( de mener at Corvetter. der er nyere kører galt!!!!)
2). Selvrissiko ved Runa er 5.000,-kr. ved Veteranforsikring Danmark  1.185,-kr.
3). Runa tager kun orginale Corvetter- der må ikke være andre fælge eller stafferinger på Corvetten.
4). Veteranforsikring Danmark yder yderligere 25% rabat ved indtegning af flere veteraner.
5)  Præmierne er generelt lavere ved VeteranforsikringDanmark.
6). Veteranforsikring Danmark har autohjæp gennem Dansk Autohjælp.
7). og sidste- Runa er ikke begyndt med PC - dvs. at alt korrespondance foregår pr. brev fra Runa til  medlemmerne. når de henvendt sig til mig gik der typisk 1 måned før medlemmet havde forsikring - det er og var ikke holdbart, jeg havde mange medlemmer der ringede og var meget utilfreds,  så derfor besluttede vi at stoppe samarbejdet med Runa,
mvh. Per Pedersen tlf. 40573732  email forsikring@club-corvette.dk 
PS.Du vil også kunne tegne forsikring mange andre steder feks. Nordis Veteranforsikring - Alm brand forsikring og med sådan en håndfuld forsikringer vil du også kunne opnå en meget rimelig præmie.  

Der er ca. 8 medlemmer fra CCD der har forsikring hos Runa pt.

Gæst

Indlægaf Gæst » 21. nov 2007, 22:30

Uden jeg ved ret meget om Runa, så vil jeg da anbefale dig at se lidt efter GF forsikring og deres billige priser. Når du kommer med sådan en stak forsikringer får du en kæmpe god rabat + du får ovenikøbet penge tilbage 1 gang årligt for dine bilforsikringer. Og så hører deres hus og autoforsikringerne endda til i den billige ende.

Christian #384

Indlægaf Christian #384 » 21. nov 2007, 22:40

Det lyder godt, jeg vil tage kontakt til Thisted Forsikring og tale med dem om mine forsikringer!!! Jeg vender tilbage med mine erfaringer :-) Da der sikkert er andre der vil blive berørt.
Christian #384

Kenneth Hansen

Indlægaf Kenneth Hansen » 21. nov 2007, 22:44

Hey rødder

Som Bjarne skriver er GF meget billige med deres forsikringer, men ... husk at spørge om de ting som er vigtige for jer, f.eks dækkede de ikke vores vandskade som var forsaget af vand fra tagrenden, ikke fordi at det i vores tilfælde var et problem da vi lavede det hele selv, men vi ville bare melde det hvis det skulle udarte sig til noget grimt, og svaret var at det ikke dækkede den form for skader da det altid ( i deres øjne ) var ejerens skyld, da de aldrig renser tagrende aligevel, og det hjalp ikke at vi fortalte at vi fik 44 mm regn på under 20 min, for de var ligeglade, så sørg for, at hvis i tegner os GF at tage højde for de nødvendige ting for jer .... så I ikke for nogle grimme overraskelser.

Hilsen Kenneth

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 22. nov 2007, 00:36

Hej Christian

Mange tak fordi du delte dette ';kompleks'; med os andre.

Da jeg ankaffede min ';dampmaskine'; ringede jeg til Sæbemanden, og derefter gik tingene faktisk af sig selv man kunne faktisk sige ';lis'som i brun sæwe';.

Jeg blander ikke min Veteran/Corvetteforsikring sammen med mit private ';forsikringskompleks'; som jeg forhandler to gange årligt (hvad alle mennesker bør gøre).

Per Sæbemand (Sæwe) har gjort dette til UG, og nu skal han bare lade være med at ryge

Kram

Lykkemark

Gæst

Indlægaf Gæst » 22. nov 2007, 01:19

Hej Lykkemark.
Tak skal du have, jeg holder med at ryge 1 januar, og det er ikke et nytårsfortsæt!!!!
Vi ses på lørdag i Vejle.   mvh. Per.

david

Indlægaf david » 22. nov 2007, 08:40

@Christian, jeg synes at alle forsikringselskaber som vil have en del af kagen skal have mulighed for at byde sig til og være med, gerne med et sponsorrat, jeg ved at f.eks. Alm. Brand gerne vil sponse lidt til CCD's kasse. Runa er som jeg husker dem et rimeligt puritansk selskab som kun vil have biler som er helt originale, men tilbuddet bør vel være der for de medlemmer som f.eks. kører helt original C1-C3'ere mv.

Det skulle nødig ende i ren nepotisme hvor klubbens foretrukne forsikringsselskab og samarbejspartnere iøvrigt afhænger af personlige relationer, alle som har noget at komme med, det være sig GF, Alm. Brand, Runa etc. bør være med, de har sikkert hver især deres styrker og svagheder, som så igen passer med det enkelte medlems profil og ønsker.

HJN

Indlægaf HJN » 22. nov 2007, 08:55

Som nyt medlem har jeg ikke kendt til aftalen med Runa. Men derimod vil jeg gerne sige, at samarbejdet med Ole Højgaard fra Thisted Forsikring er forbilledligt - det er nemt og billigt  

Jeg blander heller ikke min Corvette forsikring sammen med alle mine andre forsikringer - det kan jeg ikke se fordelen i. Iøvrigt ville jeg være bekymret ved udelukkende at tage de billigeste forsikringer til indbo, ulykke og hus - men det er jo nok en anden debat 

Henrik
Hilsen

Henrik #1699
C3 1969

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 22. nov 2007, 09:35

Per - holde op med at ryge

Og jeg stopper med at drikke og begynder at gå i kirke hver søndag.?? 

Tilbage til "Generelt forum"