transport af vetten

Alm. snak
Niels

transport af vetten

Indlægaf Niels » 20. nov 2007, 18:01

Jeg skal have min corvette på værksted for at få pakket min motor om, så den ikke sviner til foråret.
Den skal fra Faaborg til Fjeldsted US-Pitstop på fyn. Jeg er forsikret, men kvier mig ved at køre selv, da de jo er begyndt at salte. Er der nogen som kender til nogen som kan transportere den på en lastbil til en overkomlig pris. Den skal være deroppe nu på mandag.Kan man evt. bruge falck, man kan jo påstå den ikke kan køre!
Hvis jeg bliver nødt til at køre selv, hvad vil I så anbefale man gør med undervognen inden den parkeres for vinteren.
Hilsen Niels

Gæst

re:transport af vetten

Indlægaf Gæst » 20. nov 2007, 18:23

Jeg ville ikke være så bekymret ved at køre en dag som i dag, hvor det er helt tørt. Ganske vist har der været saltet i sidste uge, men mon ikke regn og alm traffik har fjernet det fra vejen. Du kan evt. skylle undervognen grundigt efter brug med en vand slange, eller endnu bedre bruge en højtryksrenser (100 bar) med en speciel undervognsskyller, der spreder vandstrålen meget. Det vil helt sikkert fjerne enhver rest af salt, som evt. måtte være der. Lad så blot vognen dryptørre og sæt den i garage, som skal være tør og helst også lidt varm. Jeg er dog ret sikker på du intet salt får på bilen en dag som i dag. Mvh Smipe

Gæst

Re: transport af vetten

Indlægaf Gæst » 20. nov 2007, 22:54

Du kan sagtens bruge Falck. Det gjorde jeg sidste år da min skulle til Sjælland. Men problemet er at de vil ikke køre den hjem igen, det må du selv klare. Men ring evt til et firma der har en transporter, det er faktisk ikke så dyrt, især  når den ikke skal over broen. Falck den ene vej og transporter den anden.

Gæst

Indlægaf Gæst » 21. nov 2007, 09:18

Hvis man har samvittighed til at fortælle en løgnhistorie, kan man selvfølgelig prøve Falck. Jeg ved så ikke hvad der sker, hvis de opdager det ? Men hvorfor så stoppe der ? Så kan man lige så godt fortælle dem at værkstedet ikke kunne reparerer bilen, og så få dem til at køre den hjem igen. Mvh Smipe

Gæst

Re: re:transport af vetten

Indlægaf Gæst » 21. nov 2007, 09:42

Thja ... nu er det jo ikke engang en løgnehistorie at den lækker olie, og det må den jo heller ikke ifølge synsfolk!

Gæst

Indlægaf Gæst » 21. nov 2007, 17:14

Uha, må en bil ikke lække olie ? Så er der vist ikke mange ældre Jaguare, der kan synes. Man siger jo om ældre Jaguare, at hvis de ikke drypper olie, så er det fordi der ikke er noget på ! (Har selv to) Falck er vist i øvrigt ikke så glade for at blive brugt som 'gratis' autotransport. Bilen kan jo sagtens kører.

Tilbage til "Generelt forum"