Hej
Jeg fik min 68 coupe synet og indregistreret i september 2003 hvor den netop var 'fyldt' 35 år. En uge efter modtager jeg en vægtafgift opkrævning på det fulde beløb, på trods af at jeg kun skal betale det kvarte når bilen er over 35 år og veteran. Jeg ringer straks til CRM og får at vide at jeg bare skal glemme opkrævningen og at det vil blive rettet. Nu 4 mrd. efter får jeg en rykker opkrævning på det oprindelige beløb (med renter og gebyr). Ligger nogle inde med forslag til hvad jeg kan gøre for at 'trænge igennem' hos CRM og få dette rettet inden de inddrager nummerpladerne som de truer med? (Jeg overvejer bl.a. et anbefalet brev)
Iøvrigt har jeg endnu ikke fået en endelig opgørelse for registreringsafgiften nu mere end 4 mrd. efter. Hvordan får jeg sat skub i sagen? (ligger hos et vurderingsråd som ikke kan kontaktes).
Mvh Lars
Vægtafgift og registreringsafgift 68-er
Re: Vægtafgift og registreringsafgift 68-er
Jeg var ude for netop det samme, og skrev et anbefalet brev, ca 6måneder efter dukkede en annulering af den første opkrævning op (jeg betalte den aldrig)
Re: Vægtafgift og registreringsafgift 68-er
Yes har været ude for det samme, fik at vide at sådan var det. Nedsættelse gælder først fra næste afgiftperiode efter bilen er blevet 35 år. Jeg fik tilsendt et udsnit af loven hvor det står. Det er meget tyndt men staten skal jo åbenbart prøve at hive de sidste afgift kroner ud af folk.