Skruer og møtrikker !

Alm. snak
Lykkemark

Skruer og møtrikker !

Indlægaf Lykkemark » 2. okt 2007, 01:46

Alle gamle 'hardcore vettefolk' bladrer bare videre.

Bladene falder af træerne, det blæser og øsregner, det er ved at være tid til at årets investering skal i hi.
Hullet i muren er lavet, og der er sat garagedør i, men inden automobilet kan puttes ind, skal der lige fældes et valnøddetræ og graves med naboens rendegraver (af naboen, det er jo hans graver) og og..og medens man overvejer disse konstruktioner der jo rent faktisk hører hjemme på 'Discovery Channel', må man klare hovedet med en køretur, der så gik til Firmaet Jacob Lynegård i Køge.

Det var jo egentlig ikke fordi jeg skulle købe noget, men mere for at se hvad det var for nogle 'hottentotter' der gemte sig her og om de var vågne, servicemindede og kunne bruges til noget.

Medens jeg gik rundt i butikken som 'en kvinde på jagt efter trusse elastik' blev jeg to gange antastet fra disken med ordene: 'er der noget vi kan hjælpe med ?'

Jeg udsendte det stensikre købersignal der siger: 'øhh, jeg kikker bare' (skulle der være nogen der er i tvivl, er oversættelsen: 'Jeg vil gerne købe Storebæltsbroen bare nogen viser interesse'.

Jeg nærmer mig disken, som sælgeren står godt beskyttet bag. Jeg betror ham at jeg har ladet mig lokke af min unge søn, til at anskaffe et automobil af amerikansk oprindelse til den 'fædrende gård' (der må spyttes i kakkelovnen).

Han gætter på at det enten må være en chevelle eller en corvette, det giver 11 points.

Nå men det korte og det lange er, at manden svarer og gør noget, det skal man have points for.
Han havde en bog jeg ikke havde nemlig ' Chilton 'General Motors Corvette 1963-1982 ', den har jeg så nu.
Så spurgte jeg hvad han ellers havde, og han forklarede at han nok ikke var så god til chrom og andet pynt, men rigtigt hardware var han bedre til. Adspurgt kunne de også lave gearkasser, sådan en '400 kasse' kunne renoveres for en 8-9 kilos penge, med garanti og det hele.

'Hardware' mener du så også bolte, møtrikker, nipler og skidt og møg i tommemål ?

Jeps

'Har du så et begynder tomme bolte/skive/møtriks sæt for jeg har ingenting' ?

'Ja det har jeg: 98 dele for lidt over en 100 mand'

Så jeg forlod Lynegård med en æske forkellige bolte m. tilbehør (jeg vil ikke have millimetre og tommer blandet) og en bog.

Nu kan jeg så tænke videre på valnøddetræet og så kan i der ikke kan finde noget 'tomme tingeltangel tænke på Lynegård f.eks.

Lykkemark

Wisp

re:Skruer og møtrikker !

Indlægaf Wisp » 2. okt 2007, 23:59

Super...
Mangler altid bolte/møtrikker i tommer.
Er der lidt af det hele?

Hilsen Søren

Lykkemark

Re: re:Skruer og møtrikker !

Indlægaf Lykkemark » 3. okt 2007, 00:38

Hej Wisp

Jeg har rodet med gamle 'englændere' (læs Land-Rover) før, og livet med dem, er uhyre enkelt, er der olie og benzin/diesel på så kører de. Manualerne er ikke Haynes/Chilton, næh det er fabrikkens egne, og de er lavet så alle kan være med, uanset om man kan læse eller ej, skrue eller ej.
Skal man være dygtig til den slags bil, efterlader man manualen på 'ens egen hylde' på toilettet, og læser flittigt den 'time eller halv'an' man opholder sig der dagligt. Her er det måske på sin plads at advare for kødannelse når man når til afsnittet: 'Montering af gummipakninger i ventiler på tropetag' (Serie 3 109' Stw).

Wisp, jeg ved af erfaring at det er nemt, at jokke en millimeter bolt i et 'hul. Det var derfor jeg ville finde et firma som kunne levere skruer, (fordi jeg har fundet et par træskruer i min bil) bolte med møtrikker og skiver, nipler (så man kan komme op og ned i det rigtige gevind)(interessant på olie og benzin siden). Smørenipler er vigtige, de er der også. Stifter og låse ditto læs: bukket ståltråd er der også.

Det hele skal passe og være i TOMMER.

Det kan Lynegård, men der er måske også andre bud ?

Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"