Sidste søndag på hjemturen fra Corvette træf på Djursland, lige før Lillebæltsbroen, med 110km i timen, brækkede min venstre hjulaksel pludselig.Hjulet 'kolapsede'og blokerede, men det lykkedes mig at 'styre' bilen ud i nødsporet og fik bilen stoppet.Det var uhyggeligt tæt på at den gik i spind, hvilket ville have været katastrofalt da der var tæt trafik.Lettere chokerede sprang vi ud af bilen med vores lille hund og søgte tilflugt i rabatten.Der væltede en sort røg ud fra hjulområdet, og jeg overvejede om jeg skulle bruge ildslukkeren for en sikkerhedsskyld, da bensintanken jo liggere tæt på, hvilket jeg dog undlod.Bilen fik tilsyneladende ikke en skramme, bortset fra at et helt nyt dæk, drivaksel og bremser blev ødelagt som en følge af bruddet.Hvor heldig kan man være!?
Har i mistanke om at der kan være noget galt med jeres gamle Corvettes bagtøj så hav denne historie in mente!!Skulle lige have oplevelsen fordøjet, inden jeg kunne skrive om det.
Hilsen Niels og Sigrid
brækket hjulaksel!!
-
Re: brækket hjulaksel!!
Føj, godt der ikke skete noget alvorligt. Så var det jer jeg så på vej hjem fra vallakra træf lige efter lillebælt... Hvad var det helt nøjagtigt for en del der brækkede?
jeg ved det ikke helt nøjagtigt endnu, da det ikke er blevet skilt af.Men det er den aksel som selve hjulet sidder på som er knækket.Drivakselen falder af og hjulets ophæng svigter totalt efterfølgende.
Der er nok mange som kører indtil lejerne laver lyde eller det som er værre, men jeg mener at serviceintervallet er 24000 miles imellem smøring af lejer/ny opshimsning, ved hårdt brug vil akslerne begynde at vride sig for til sidst at knække helt, hvis nogen skal bruge et aftrækkersæt har jeg et liggende til udlån.