Hej med jer
Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg har et efterhånden ret irriterende problem. Jeg har fundet ud af at min batteri står og aflader, men jeg kan simpelthen ikke finde 'lusen' Jeg har målt på batteriet (det er 4 dage gammelt) og den sagde 12,67 volt, jeg har tjekket at generatoren leverer strøm og det gør den, batteri måleren i bilen fortæller mig også at batteriet lader fint når jeg kører. Lige da jeg satte mit nye batteri i, sprang den til live uden problemer da jeg drejede nøglen. Allerede dagen efter (uden at have kørt med batteriet) 'hakkede' den en del inden den gik igang, og på 3. dagen var det helt dødt....ikke engang et klik når jeg drejede nøglen
Så jumpstarter jeg den med kabler og hverdagsbilen, og kører rundt til den har ladt op igen, og så kan jeg godt starte den igen næste dag. Men står den i mere end 2 dage er batteriet helt dødt. Jeg har ikke lys på når jeg slukker, har tjekket at der ikke er instrumentbelysning på og har haft alt lys slukket i garagen for at se om der var noget lys jeg havde overset....men nej, alt var slukket, det eneste der er gang i er uret.
Det er ekstremt frustrerende og mit næste skridt er Nybølle Auto medmindre en af jer har nogle guldkorn, der redder min dag :-)
Fortsat god søndag til jer alle!
C2 aflader
Re: C2 aflader
12,6 volt lyder ikke af meget på et batteri mener det plejer at være højere. Anyway jeg ville starte med at tage strømmen fra generatoren (multistik og den røde runde under sort gummi) for at se om det er generatoren den er gal med. Ellers er det at tage en sikringsgruppe af gange og se om den stadig taber strømmen. Hvis det er meget den står og bruger vil man kunne se den laver gnister når man tager polerne af og på ved batteriet, så kan man bruge samme metode med sikringerne mv. Synes jeg har læst noget om at en C2'er aldrig må stå med strøm på fordi de original ledningerne/instrumenter i sjældne tilfælde kan starte en brand.
Havde en gang et tilsvarende problem med en C2. Det viste sig at tændingslåsen som havde drejet sig lidt, så det så ud som alt var slukket, men i vrikeligheden stod den på 'acc' og brugte strøm. Det er således vigtigt IKKE at dreje nøglen helt til venstre, når man slukker motoren. Men stoppe et 'hak' før !!
For mig en simpel løsning på et ret irriterende problem.
Mvh Smipe
For mig en simpel løsning på et ret irriterende problem.
Mvh Smipe
vær helt sikker på at du ikke sætter nøglen i ACC altså helt til venstre når du tager nøglen ud, i dne position er der voldsom afladning på både C2 og alle 68 modeller.
Ok, mange tak begge to, jeg vil prøve det med tændingslåsen først når jeg igen har fået ladt batteriet op, det lyder som det letteste at starte ud med, ellers er der nok ikke så meget andet at gøre end at gennemgå den fra enden til anden :-(
Hej Piet
Det er lige hvad jeg gør, når jeg slukker drejer jeg nøglen HELT over til venstre. Jeg kan godt se at ACC står helt ovre til venstre men nøglen står ud for LOCK når den er helt til venstre, så jeg troede faktisk at man ikke kunne få den helt hen på ACC....
Men nu vil jeg lige lade batteriet helt op, smide det tilbage og så køre en tur, og når jeg slukker, så undlade at dreje den HELT til venstre, men stoppe 'killet' før :-)
Tusind tak for hjælpen!
Det er lige hvad jeg gør, når jeg slukker drejer jeg nøglen HELT over til venstre. Jeg kan godt se at ACC står helt ovre til venstre men nøglen står ud for LOCK når den er helt til venstre, så jeg troede faktisk at man ikke kunne få den helt hen på ACC....
Men nu vil jeg lige lade batteriet helt op, smide det tilbage og så køre en tur, og når jeg slukker, så undlade at dreje den HELT til venstre, men stoppe 'killet' før :-)
Tusind tak for hjælpen!
Dejligt at kunne hjælpe med simple løsninger til 'store' problemer !
Tænkte nok det var det med nøglen helt til venstre. Jeg har nu en 68 C3. Også der skal man som Piet nævner, IKKE dreje nøglen helt til venstre, hvis man gerne vil kunne starte næste dag.
Mvh Smipe
Tænkte nok det var det med nøglen helt til venstre. Jeg har nu en 68 C3. Også der skal man som Piet nævner, IKKE dreje nøglen helt til venstre, hvis man gerne vil kunne starte næste dag.
Mvh Smipe
Hej Smipe
Ja når man er 1. gangs ejer af en Corvette, og intet aner om mekanik og motorer, så går man sgu lidt i panik når vognen ikke vil starte :-)
Men nu lader jeg lige batteriet op, og prøver så det lille trick og krydser fingre for at det er det der er problemet
Ja når man er 1. gangs ejer af en Corvette, og intet aner om mekanik og motorer, så går man sgu lidt i panik når vognen ikke vil starte :-)
Men nu lader jeg lige batteriet op, og prøver så det lille trick og krydser fingre for at det er det der er problemet
Jeg har sat en hovedeafbrydder på så er der altid strøm