Hej med jer
Efter mange dejlige køreture i min C2'er fra '63 har jeg efterhånden fyldt en del benzin på, men hver gang har tanken været halvfyldt når jeg har fyldt på, fordi jeg er kommet forbi en tankstation med 98 som jeg straks måtte ind på for at få så korrekt benzin på som mulig.
Derfor har jeg aldrig haft chancen for at fylde tanken helt, men har fyldt ca. 43 ltr. på når nålen har stået på ca. halvtank (svært at vide præcis når nålen svinger som en gal mellem helt tom og halv fyldt :-) Ved i om der er 70, 80, eller 90 ltr. i tanken??
Venlige sommerhilsner
Lars
Størrelsen på en C2 benzintank?
-
Re: Størrelsen på en C2 benzintank?
Det er formodentlig en 20,5 gallon tank du har og dermed ca. 77 liter. På coupe udgaverne af c2'erne kunne man dog få en 36,5 gallon tank som ekstra tilbehør. Sjovt så mange biler der sælges med den option i dag! Især i betragtning af at der ikke var særlig mange der oprindeligt blev solgt med denne som tilbehør.
Re: Størrelsen på en C2 benzintank?
Ifølge instruktionsbogen skulle det være en 20 gallon tank, jeg syntes bare ikke jeg kan tanke så mange liter, heller ikke fra næsten tom( har ikke tanket over 50l endnu afgangen . Men jeg fylder den måske ikke helt, holder studsen ca 5 cm under undersiden af tankstudsen.
mvh.
Steffen
mvh.
Steffen