Ny 'stue' til C2

Alm. snak
Lisander

Ny 'stue' til C2

Indlægaf Lisander » 1. aug 2007, 12:46

Hej med jer

I fredags hentede jeg efter 8 ugers venten min 'nye' C2 roadster fra 1963 i Århus Havn, på trods af, at det stod ned i stænger, var mit humør næsten på højde med dengang jeg fik min førstefødte :-) Bilen levede op til samtlige af mine forventninger (ikke så få!) og jeg er pt. jordens lykkeligste mand (sammen med jer andre vette ejere of course :-)

Men det eneste lille minus er, at bilen er Sebring Silver, og 'stuen' er blå vinyl og calechen er hvid (hvad skete der liger der tænker mand)...... Jeg kunne godt tænke mig en hvid læderstue på sigt. Og nu er mine spørgsmål så til jer: Betyder det noget for en matching # car, at skifte stuen ud? Skal man beholde alle de gamle dele i såfald? Og sidst men absolut ikke mindst.....hvad kan sådan en ny stue stå i, og skal det bestilles hjem fra US, eller kan man få det lavet i lille DK?

Jeg så lige din blå skønhed fra 67 Anders, og det er LIGE sådan en stue jeg drømmer om :-)

Varme vette hilsner

Lars

Kenneth Hansen

Re: Ny 'stue' til C2

Indlægaf Kenneth Hansen » 1. aug 2007, 13:24

Først tillykke men den lille nye ;-)

Det er altid en god ide at beholde den orginale stue, men der er jo den mulighed at det kan gå i stykker når du skiller det ad, men hva det koster, det kommer vel an på kvaliteten.

Hilsen Kenneth

Gæst

Indlægaf Gæst » 1. aug 2007, 17:32

Hej

Tillykke med eneste rigtige corvette( hehehehhehe)

MHT indtræk er min mening at den blå farve passer perfekt til sølv men det er jo min holdning og du skal da selvfølgeligt gøre hvad du selv syntes

Hvad med at sætte en blå eller sort cab på

Prisen på et nyt indtræk bliver meget hurtigt 25.000 bare instrumetbordet er de første 5000 + montering hvis du ikke kan det selv

Du er velkommen til at skrive på stingray@stofanet.dk

Held og lykke med bilen

david

Indlægaf david » 1. aug 2007, 22:18

Tillykke med corvetten! Hvis det er en dokumenteret originalbil/matching number vil den falde en del i værdi (globale samlerværdi) hvis du skifter stuen ud, det gælder for alle dele, hvis noget går i stykker skal man forsøge at få det repareret eller udskiftet med noget gammel nyt/tilsvarende del/new old stock(NOS) som passer til årgang og Corvettemodel/udstyr, det er ikke helt nemt og i praksis en begrænsning, men det er bla. derfor originalbiler er svære at opdrive og hundedyre, det er ikke nemt at holde dem originale, man kan f.eks. kun i meget begrænset omfang bruge Ecklers o. lign. Hvis samlerværdien skal bevares er det bedst at gemme de originale dele så den kan bringes tilbage til originalstand.

(udmeldt) Anders

Indlægaf (udmeldt) Anders » 6. aug 2007, 23:09

Hej Lars

Tillykke tillykke - det er et smukt smukt stykke køretøj du nu har dig. Mht. indtrækket, så tak for de pæne ord. Jeg ledte selv lige præcis efter den color combo jeg endte op med, men den er faktisk skiftet ud, da den oprindelig var sort. Det er dog sket i USA inden den så de danske bøgetræer. Altid en god idé at beholde dele, hvis de sad på bilen da den forlod fabrikken. Den dag du skal sælge den, vil du sikkert ikke fortryde at de fyldte i garagen, men i mellemtiden skal du da have det indtræk du vil

Tilbage til "Generelt forum"