Autolift hvad så..
Autolift hvad så..
Nu hvor man har fået rådighed (i al fald delvis) over gæstehuset, og har fået bestilt garageport, der mangler blot montage etc.
Så melder dig sig jo fluks næste ide. Man bør jo have noget der minder om en 'lift ting' til de lange vinteraftner hvor vejret bedst beskrives af W. C. Fields som: 'it ain't a fit night out for man nor beast '
Nu kan man jo gøre og overgøre alt, personligt har jeg en tendens til at overgøre hele det indledende forløb inkl at købe det meste af XL byg, for at kitte et vindue, for derefter at smadre ruden medens jeg bærer rammen ud.
Man kunne rimeligvis købe en lift evt brugt, der skal monteres efter alle kunstens regler og jeg skal komme efter dig (men så kan rummet jo heller ikke bruges til nogetsomhelst andet, og det kunne give 'politiske problemer på de indre linier', man kunne sikkert også anskaffe nogle bukke og bakse automobilet op på dem.
Men så faldt jeg over denne 'dims', hvad siger man til den ?
http://www.123lift.dk/
Den tiltaler mig faktisk, også rent sikkerhedsmæssigt, og rummet kunne stadig bruges når bilen ikke var inde. Det skal samtidigt siges at p.g.a. loftspær vil jeg alligevel ikke kunne komme til at arbejde stående under en bil.
Giv nogle kommentarer eller alternative ideer.
Lykkemark
Re: Autolift hvad så..
Hmm den er da meget smart, men om den er langt bedre end en donkraft og et par bukke.... Der er jo ikke fuld arbejdshøjde under bilen, så det er ikke meget mindre arbejdsplads du ville få med den billige version.
-
Re: Autolift hvad så..
En 2 søjlet lift vil nok være bedre til hjul og affjedringsarbejde, men kræver vel også lidt loftshøjde. Overvejede selv den nævnte lift, men endte med den her hjemmebyggede løsning.