Pænt Hej allesammen

Alm. snak
Torben H

Pænt Hej allesammen

Indlægaf Torben H » 24. maj 2007, 01:19

Jeg er ny i CCD og formentlig en af de rigeste i her i øjeblikket, da der er et par mdr endnu til at jeg skal til US og formentlig finde min vej til fattigdom men rig på oplevelser. Jeg har meldt mig lidt tidligt ind i CCD fordi jeg håber at i kan give mig gode tips så jeg ikke laver dyre fejltagelser som kunne være undgået. I behøver ikke at fraråde mig at købe da jeg formentlig er lige så skør som jer ;o)

Alle gode tips omkring gode steder at handle, forsendelse, import afgift, told og moms Det rigtige sted at chekke dyret om den måske siger forkert når man drejer dimsen lige der osv. Alle gode tips vil jeg være meget glad for.

Jeg har besluttet mig for en 71/72 Stingray og endnu ikke besluttet om det skal være Convertible eller Coupe. Min første tanke er at man i Danmark nok er glad for en T-top model ? Har I erfaring så i kan råde mig til en bestemt motor type eller skal den være så stor som muligt ?

Rigtig mange tak til alle som har et godt råd

Torben

Roald #606

Re: Pænt Hej allesammen

Indlægaf Roald #606 » 24. maj 2007, 01:45

Ang. tjek af standen på bilen så er her en del gode billeder på hvad man skal kigge efter...

http://geocities.com/dilbertopotimus/index.html

Her er en del billeder af rust i birdcage, nogle mere informative end andre end andre

Birdcage

og til sidst en eksempel på hvordan det ikke skal se ud.

mbandet

Piet

Re: Pænt Hej allesammen

Indlægaf Piet » 24. maj 2007, 02:46

Køb så 'dyrt' som muligt med det mener jeg  prøv at finde et eksemplar som en anden har brugt sine mange penge på, du får hurtigt brugt en mindre formue hvis der er mange ting som skal laves og specielt hvis du ikke selv kan reparere bilen.

rust er som på alle andre biler noget af det værste du kan komme ud for, ud over det så bliver en Corvette slidt som alle andre biler så en 40 år gammel bil hvis ikke vedligeholdt ordentligt er temmeligt træt og ubrugelig.

Med hensyn til Convertible eller t-top så er convertible i højst kurs det samme gælder for matching# eksemplarer og originale Bigblock maskiner.

Jeg vil anbefale at gå udenom såkaldte matching# biler de er uforholdsmæssigt dyre og meget sjældent har de noget som helst at gøre med matching# i den forstand at de kan bruges af samlere, kig mere efter hvad du selv kan lide så pyt med om det er den originale luft der er i hjulene :)

hvis du vil have køreglæde så prøv at finde noget hvor undervognen er ordnet med nye bøsninger, støddæmpere osv evet kulfiberfjeder og 17' alufælge det hjælper en del på køreegenskaberne, for du beslutter dig så sørg for at få en prøvetur.

held og lykke

Tilbage til "Generelt forum"