Forreste fjedre.

Alm. snak
Piet

Forreste fjedre.

Indlægaf Piet » 24. nov 2003, 17:09

Jeg er ved at skifte de forreste fjedre ud med dem der fulgte med det suspension kit jeg har købt, men jeg har et par spørgsmål, jeg håber nogle af jer har erfaring med det her.

1. de nye fjedre er ca 10cm kortere end de originale, jeg er klar over at de nye er væsentligt hårdere fjedre med mindre sammenpresning til følge , men 10 cm er det ikke meget?

2. fjedrene skal sidde i en fals i den nederste A-arm og oppe i halsen af rammen, men de nye fjedre er viklet anderledes  end de gamle så hvis jeg sætter de nye så de passer med falsen på den nederste A-arm så passer de ikke med falsen oppe i rammen,  er det sådan at de glider på plads alligevel? eller skal fjedrene evt have fjernet de ca 2cm som de er viklet anderledes i forhold til de gamle fjedre?

david

Re: Forreste fjedre.

Indlægaf david » 24. nov 2003, 19:10

Hej Piet,

Jeg har lige fået skiftet mine forfjedre til F41 typen. De var kortere, men de er meget hårdere så de bevæger sig ikke når så meget. Jeg havde samme problem med falsen, der er ikke andet at gøre end at save 2 cm af, men så er der jo det problem at fjederen jo skal være lidt flad der hvor den lægger til på rammen og når man saver noget af få den et lidt forkert vinkel mod rammen ( for kort kontaktflade ). Det har jeg ladet være indtil videre men det rigtigste ville være at få dem varmet lidt og bøjet rigtigt eller har du nogle gode ideer ?

Piet

Re: Forreste fjedre.

Indlægaf Piet » 24. nov 2003, 23:13

Tak for svaret David .

De er de samme fjedre vi har så mine e rogså 550lbs F41 fjedre :)  min konklusion var også at skære de overflødige par centimeter af, med hensyn til vinklen på fjedren så burde den værew ok hvis man tager en centimeter fra hevr ende istedet for 2centimeter i den ene ende, ellers er der nok ikke så meget andet end at få dem varmet og bøjet lidt, det vil nok svække fjedren for meget at slibe den lige.

Tilbage til "Generelt forum"