En 3 sek bil.....
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
En 3 sek bil.....
Et af de bedste klip fra Top Gear er efter min mening dette:
http://www.youtube.com/watch?v=n8KuetZuOAc
Spændende, og iblandet en del meget humoristiske indslag, og kan man lide Pink Floyd er det endnu bedre?.
1300 kg og 660 HK ( DIN ) og 0-60 mph tiden er 3,14 s med traction control, computer og alskens moderne sager.
Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Enzo_Ferrari_(car)#Performance
Piet får en meget svær opgave??
C3
Re: En 3 sek bil.....
Yep det er ikke nemt at komme under 4 sek 0-100kmt, jeg har spurgt nogle af de dygtige drenge på corvetteforum og de fleste mener ikke det er muligt uden slicks og eller en super preppet bane, mit mål er jo 3sek på gadedæk i en lovlig gadebil.
Jeg har fået nogle gode tips som jeg vil afprøve, nummer 1 er at komme til 100kmt i 1st gear, alt andet drejer sig om at få bid fra start, kræfter er der jo masser af de ryger bare i hjulspind, hele undervognsopsætningen er yderst vigtig for at få bedst muligt afsæt på dragracere sætter man bagvognen superhård og forenden skal nærmest være flydende, jeg overvejede en tubeframe med C5 undervogn men blev frarådet det da det højsst sansynligt ville forværre mine accelerationstider/muligheder.
der er dog stadig ting som jeg ikke er helt sikker på, feks. om lavere vægt bare vil give mere hjulspind eller om det vil hjælpe accelerationen, på den ene side er der jo motorcykler som er superhurtige og kun har grip på 1 hjul, på den anden side hjælper vægt fordelingen meget til med at få greb.
Masser af Corvetter på preppet bane og med slicks kørere 1½sek og under på 0-60mph, men jeg tvivler på at jeg nogle sinde får min gamle kasse ned på 3sek på gaden, men det er det sjove- at have et næsten uopnåeligt mål
Jeg har fået nogle gode tips som jeg vil afprøve, nummer 1 er at komme til 100kmt i 1st gear, alt andet drejer sig om at få bid fra start, kræfter er der jo masser af de ryger bare i hjulspind, hele undervognsopsætningen er yderst vigtig for at få bedst muligt afsæt på dragracere sætter man bagvognen superhård og forenden skal nærmest være flydende, jeg overvejede en tubeframe med C5 undervogn men blev frarådet det da det højsst sansynligt ville forværre mine accelerationstider/muligheder.
der er dog stadig ting som jeg ikke er helt sikker på, feks. om lavere vægt bare vil give mere hjulspind eller om det vil hjælpe accelerationen, på den ene side er der jo motorcykler som er superhurtige og kun har grip på 1 hjul, på den anden side hjælper vægt fordelingen meget til med at få greb.
Masser af Corvetter på preppet bane og med slicks kørere 1½sek og under på 0-60mph, men jeg tvivler på at jeg nogle sinde får min gamle kasse ned på 3sek på gaden, men det er det sjove- at have et næsten uopnåeligt mål
Re: En 3 sek bil.....
Hej Karsten
Tak for tipsne, jeg har allerede fuld justerbar undervogn som kan justeres udefra QA1 for og bag med 12 trins regulering coilovers for og multijusterbar bagfjeder.
min bil vejer 1275KG så 600HK på baghjulene behøves ikke, ca 450 skulle kunne gøre det :) jeg forventer små 500 når jeg får bygget min 408.
Du har ret med hensyn til launch control det vil hjælpe gevaldigt :) og indsprøjtning er på ønskelisten, det kit jeg gerne vil have koster dog ca 40.000dkr (bruger det oprindelige luftfilter indtag, og jeg skal have det hele poleret/forchromet)
Jeg har lige købt MSD e-curve tænding så man kan stille tændingskurver på en knap, det skal blive sjovt at lege med.
Jeg har lige købt ny 5trins gearkasse en TKO600, automatgear er ikke mig :) netop derfor går jeg efter 0-100 i første gear :)
min bedste tid i bilen til dato er 4sek rent 0-60mph, men da havde jeg sat forenden super blød og bagenden som en mursten, det var ikke behageligt at køre med.
Mit store problem pt er nok bagdæk, jeg kan ikke sætte mere end 275 bag pga rammen og jeg vil ikke udbygge med fenderflares.
Tak for tipsne, jeg har allerede fuld justerbar undervogn som kan justeres udefra QA1 for og bag med 12 trins regulering coilovers for og multijusterbar bagfjeder.
min bil vejer 1275KG så 600HK på baghjulene behøves ikke, ca 450 skulle kunne gøre det :) jeg forventer små 500 når jeg får bygget min 408.
Du har ret med hensyn til launch control det vil hjælpe gevaldigt :) og indsprøjtning er på ønskelisten, det kit jeg gerne vil have koster dog ca 40.000dkr (bruger det oprindelige luftfilter indtag, og jeg skal have det hele poleret/forchromet)
Jeg har lige købt MSD e-curve tænding så man kan stille tændingskurver på en knap, det skal blive sjovt at lege med.
Jeg har lige købt ny 5trins gearkasse en TKO600, automatgear er ikke mig :) netop derfor går jeg efter 0-100 i første gear :)
min bedste tid i bilen til dato er 4sek rent 0-60mph, men da havde jeg sat forenden super blød og bagenden som en mursten, det var ikke behageligt at køre med.
Mit store problem pt er nok bagdæk, jeg kan ikke sætte mere end 275 bag pga rammen og jeg vil ikke udbygge med fenderflares.
Re: En 3 sek bil.....
Ifølge artiklen er der her een der klarer cuttet på gadedæk - men prisen !
http://mag1.olivesoftware.com/am/getBookWRM.asp?Path=WREB/2007/07/01&BookCollection=WREB_AM&ReaderStyle=WR&OnePageMode=1&Page=97&EMC-MayEBAY=&attr=sportechead&ov=0029K
http://mag1.olivesoftware.com/am/getBookWRM.asp?Path=WREB/2007/07/01&BookCollection=WREB_AM&ReaderStyle=WR&OnePageMode=1&Page=97&EMC-MayEBAY=&attr=sportechead&ov=0029K
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster